Pages Menu
Categories Menu

Posted on mart. 31, 2011 in Politic | 4 comments

„Legea Educatiei Nationale. Schimbarea grupurilor de putere sau europenizarea sistemului?”

In primul rand inca odata va multumesc pentru tot sprijinul, ajutorul, incurajarile pe care mi le-ati transmis atat in ultimile zile dar si in ultimii ani. Cuvintele sunt incapabile sa exprime cat de mult a insemnat pentru mine sprijinul, incurajarile, sfaturile dar si criticile voastre in toata aceasta perioada.

Va multumesc si pentru ca, sper ca o sa ma intelegeti, din acest moment nu mai doresc sa comentez nimic legat de aceasta inscenare marsava. Vreau sa o uit, si sper ca timpul sa ma ajute, desi regretul ca eu a trebuit sa fiu victima unei asemenea marsave inscenari, a unei asemenea campanii de denigrare si defaimare atat de mizerabile si virulente, regretul ca familia mea, prietenii mei a/au trebuit sa treaca prin atata suferinta absolut nemeritata, va ramane pentru inca mult timp.

Sper ca veti continua sa ramaneti alaturi de mine pe drumul pe care am ales sa il continui, in politica, cu sfaturile, parerile dar si criticile voastre privind proiectele si ideile politice pe care le voi continua, initia sau sustine. Inca o data, va multumesc.

As dori sa va supun atentiei urmatorul comunicat Edu Cer:

Au trecut aproape trei luni de la promulgarea Legii Educatiei Nationale (LEN) si aproape doua luni de la intrarea ei in vigoare, in 8 februarie 2011. Nu ne asteptam sa se intample minuni peste noapte. Din pacate, primii pasi facuti de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului in aplicarea LEN nu sunt cei care speram sa fie facuti pentru a schimba paradigma si a da o directie noua de europenizare a educatiei si modernizare a statului.

Asa cum am mentionat la http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-8309599-blocaj-juridic-aplicarea-legii-educatiei-nationale.htm?cfadac  primul ordin de ministru (OM 3753) privind aplicarea LEN are o legalitate  indoielnica, pentru ca legifereaza implicit peste legea nr. 1/2011, Legea Educatiei Nationale. Universitatile au interpretat art. 3) din acest Ordin de Ministru in sensul ca toate structurile de management si functionare  raman neschimbate, cu toate ca LEN spune  altceva” se spune intr-un comunicat Edu Cer, o voce in promovarea intereselor scolii romanesti, voce pe care am ajuns sa o respect de-a lungul anilor.

Au urmat alte doua ordine de ministru privind aplicarea LEN care au starnit nedumerire, controverse si discutii aprinse, pentru ca vizeza cele mai puternice si importante comisii pentru aplicarea LEN, aflate la interesectia a doua tentatii mari: puterea si banii. Este vorba de OM 3759/09.02.2011 privind numirea membrilor in Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universtiare (CNATDCU) si OM 3794/01.03.2011 privind Consiliul National al Cercetarii Stiintifice (CNCS – organism care distribuie banii cercetarii).

In primul rand ne exprimam dezamagirea pentru lipsa de informatii oferite de  site-ul ministerului www.edu.ro : aceste ordine de ministru, esentiale in reforma invatamantului superior si a cercetarii, nici macar nu sunt disponibile pe site-ul acestei institutii iar pentru a intra in posesia lor e nevoie de ceva efort.

In al doilea rand, trebuie sa mentionam drumul infundat pe care credem ca l-a ales domnul ministru Funeriu in aplicarea LEN, in ceea ce priveste modul de numire a membrilor in cele mai importante comisii. Desi numirile facute de domnia sa sunt in conformitate cu LEN, din pacate  face exact ce au facut toti ministrii educatiei in ultimii 20 de ani: numeste niste persoane (respectabile sau nu, valoaroase sau nu) pe criterii absolut necunoscute. Nu acceptam justificarea ca sunt ‚cei mai valorosi oameni din sistem’. Acesta afirmatie o facea si domna ministru Andronescu.  Asociatia Edu Cer a cerut in repetete randuri ca toate numirile in aceste comisii esentiale in functionarea sistemului sa sa faca prin concurs si selectie publica pe baza de criterii transparente, dincolo de orice dubiu. La aproape doua luni de la numiri nici macar CV-urile  celor numiti in CNATDCU nu sunt disponibile pe site-ul institutiei, o continuare a lipsei de transparenta la umbra careia s-a petrecut falimentul invatamantului romanesc!

Refuzul de a face selectie si concurs public pentru aceste numiri lasa loc liber ‚negocierilor’ si ‚intelegerilor’ care nu mai au in ele nimic academic si pot fi doar expresie a subiectivismului si interesului pe care grupuri de influenta le pot avea la nivel de ministru. Din pacate, domnul ministru nu schimba paradigma sistemului si joaca dupa aceleasi reguli care au dominat 20 de ani sistemul. Din acest motiv nu va fi nimic surprizator daca anul viitor toate persoanele numite, fara concurs public, sa fie schimbate de noul ministru  al educatiei.  Toate, cu exceptia celor care se ‚vor lepada de Funeriu’ si vor spune noului ministru ce rau a facut fostul ministru.

Din acest motiv solicitam ca in cele doua luni de vacanta universitara ministerul sa organizeze concurs public si o selectie transparenta a tuturor persoanelor care vor fi numite in toate comisile prevazute de LEN, pentru ca noul an universitar sa inceapa cu alesi noi si nu cu numiri dictate de diverse interese, mai mult sau mai putin oculte.

In ultimul rand asistam la un blocaj deranjant si care face victime inocente: desi s-au deblocat posturile de asistent si lector in sistemul universitatar, toate concursurile care s-ar desfasura in acest semestru sunt ilegale. Motivul este simplu: conform LEN metodologiile de concurs trebuiau elaborate de CNATDCU si legiferate prin Hotarare de Guvern iar toate posturile trebuiau publicate pe site-ul ministerului cu trei luni inainte de concurs. Faptul ca pana la aceasta data nici macar nu s-au numit comisiile de specialitate CNATDCU, nu s-au elaborat  metodologiile aferente, face ca orice concurs de lector si asistent (care conform LEN ar trebui anuntat cu trei luni inainte pe site-ul ministerului) ce s-ar desfasura pana la incheirea anului universitar (1 iulie 2011), sa fie ilegal pentru simplu motiv ca lipsesc metodologiile de concurs. Victimele inocente acele acestei stari de lucruri sunt tinerii care sunt tinuti someri de doi ani din motiv ca posturile au fost blocate.

In ceea ce priveste numirile in CNCS, regretam  ca n-a fost preluata  practica  intalnita in toate tarile dezvoltate:  membrilor Consiliului si comisiilor CNCS sa le fie interzis sa faca parte din granturi finantate de institutia pe care o conduc. Refuzul de a interzice acest strident conflict de interese in OM 3794/01.03.2011  lasa loc liber unor practici care nu mai au nimic european in ele si permite „trazactionarea” granturilor.

Edu Cer, tocmai pentru ca a fost o sustinatoarea puternica a LEN si a modernizarii educatiei, trebuie sa spuna raspicat domnului ministru: mergeti pe un drum gresit,  care ne separa. Edu Cer nu doreste schimbarea clanurilor ci a paradigmei sistemului educational. Ramane la latitudinea domnevoastra ce drum alegeti” se mai arata in comunicatul Edu Cer.

Ca au perfecta dreptate este inutil sa mai spun. Parerea voastra?

4 Comments

  1. In primul rind vreau sa subliniez ca onoarea si justitia sint astazi lucruri excelente ,dar paralele. Din pacate. Atita timp cit procurorul general nu este ales prin vot , pentru o perioada determinata , nu vom avea justitie in tara romaneasca. Mai ales o justitie independenta.A treia putere in stat este o iluzie atita timp cit puterea executiva da banii. Ordonatorul de credite este Ministerul Justitiei si dupa cum stim ,este de notorietate ca cel care da banul este totdeauna ascultat.In aceste conditii , chiar nu ne mai trebuie , pentru o vreme, un minister al justitiei.CSM-ul trebuie sa devina prin lege ordonator de credite si tot CSM-ul trebuie sa faca propunerile pentru alegerea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si a Procurorului general al Romaniei. Acestia trebuie alesi fie prin vot universal ,fie de catre parlament. CSM-ul trebuie sa-si faca autonom treaba si justitia trebuie sa devina cu adevarat independenta de factorul politic. Altfel ne furam singuri caciula , vom avea mereu o pseudojustitie sau mai bine zis o justitie controlata politic , mereu vom fi taxati de CEDO, mereu vom fi monitorizati , mereu se vor construi dosare la indicatie politica , mereu vor exista telejustitie si arestari la comanda , mereu se vor aduna nemultumiri majore in societate fata de modul cum ne sint reprezentate interesele in justitie.Ana , asta este o simpla parere personala. Poate tu esti de alta parere.

  2. Guvernul este incompetent si incababil sa faca ceva bun,pentru tara.D-l Boc minte mereu,si nu il mai crede nimeni.Care europenizare?,Suntem la coada europei!rusine guvernantilor pentru ca ne-au adus pe marginea prapastiei

  3. Este necesara o diagnoza in toate etapele procesului de invatamint ! Incepind cu clasa a -I-a pina la doctorate !
    Sunt sigur ca puteti face asta, si gasite SOLUTII. Sunt probleme pe toate palierele !

  4. Parerea mea este ca nu ar trebui sa ne subestimam atata. Se rostesc formule de genul: „falimentul invatamantului romanesc” sau se vorbeste foarte des de „europenizarea invatamantului” de parca – cel putin asa imi face mie impresia – am fi undeva la Polul Sud si nu in Europa. Sa nu uitam ca la noi in tara vin sa studieze straini, ceea ce indica faptul ca acest invatamant nu e chiar atat de rau precum zic unii si altii. Nu afirm ca nu ar trebui perfectionat. Nu spun ca la noi sunt toate bune si frumoase. Dar totusi… nici sa ne subestimam prea tare nu cred ca e bine. Si e cu atat mai grav, zic eu, cu cat tonul l-a dat Traian Basescu, cu celebra afirmatie ca invatamantul produce doar filozofi „si aia neincadrabili in campul muncii cu usurinta” si ca avem nevoie de tinichigii si ospatari (am citat din memorie), lucru ce a facut-o pe D-na Andronescu sa lacrimeze, cand i sa relevat faptul ca Presedintele este un veritabil exponent al generatiei Google, ca doar despre salata si Herodot putem invata cautand si pe Google, nu?
    Invatamantul arata asa cum arata la ora actuala pentru ca economia s-a dus de rapa, din pacate, in toti acesti 21 de ani de tranzitie. Si cu toate acestea eu as spune ca inca mai avem un invatamant bun, pe care statul trebuie sa-l sprijine si sa-l ocroteasca. Si ca sa vedem ca si la case mai mari sunt probleme grave, va rog sa cititi aceste doua articole:
    http://www.mediafax.ro/externe/un-medic-nigerian-cu-studiile-facute-in-italia-a-reusit-sa-se-angajeze-la-14-spitale-din-m-britanie-desi-nu-stia-nici-macar-tehnicile-esentiale-de-resuscitare-8121524/
    http://www.gandul.info/international/cum-au-angajat-14-spitale-un-doctor-care-nu-stia-nici-macar-tehnicile-esentiale-de-resuscitare-isi-palmuia-pacientii-sa-vada-daca-sunt-in-viata-8119539
    „Medicul chirurug” despre care e vorba in aceste articole a facut facultatea de medicina in Italia, la Bologna. Si, odata ajuns in Marea Britanie, dezastrul s-a plimbat din spital in spital si de abia a paisprezecea institutie a sesizat lipsa lui de competente!! Cititi, va rog, ce spune si de legislatia europeana, apropo de europenizare, ca e chiar foarte interesant. Ei, ce sa-i faci, „medicul” cu pricina nu a invatat de pe Google tehnicile de resuscitare, ci la o facultate de profil din Bologna!!
    Ca daca se intampla la noi asa ceva, noi am fi calcat in picioare tot invatamantul si sistemul sanitar de indignare si de furie. Nici nu vreau sa ma gandesc cat de bine am fi stiut sa ne improscam unii pe altii cu noroi!

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.