Pages Menu
Categories Menu

Posted on iul. 8, 2012 in Politic | 5 comments

Educatie, educatie, educatie

Rezultatele bacalaureatului din acest an arata realitatea din scoala romaneasca indiferent daca place sau nu place unora sau altora. In egala masura rezultatele bacalaureatului confirma situatia dramatica in care a ajuns scoala romaneasca. Nu este momentul de lupte politice ieftine ci, in opinia mea, este momentul unei analize serioase, reale care sa identifice atat problemele dar mai ales solutiile care se impun.

In 2005 cand am initiat dezbaterile despre necesitatea unui Pact National pentru Educatie afirmam ca un motiv important pentru adoptarea unui asemenea Pact (urmat de strategie, masuri si legislatie corespunzatoare) este stoparea experimentelor pe elevi si studenti.

Adevarul este ca de peste 20 de ani scoala romaneasca este supusa experimentelor “gandite” de fiecare dintre cei care s-au perindat la conducerea ministerului educatiei si care au crezut ca reinventeaza roata. Scoala romaneasca a fost victima politizarii si a luptelor politice dambovitene …desi mereu a fost “favorita” promisiunilor electorale (imi vine in minte faimoasa scrisoare a dlui Basescu, pe atunci candidatul Basescu!).

Rezultatele bacalaureatului din acest an demonstreaza ca aceste experimente au continuat. Nu in ultimul rand, aceste rezultate sunt un vot de blam la adresa multor politicieni care, din pacate, ma indoiesc ca vor avea capacitatea sa invete adevaratele lectii.

 

5 Comments

  1. In fruntea guvernului se afla un plagiator dovedit!. IN CV dansului mentioneaza un master pe care nu l-a facut! Despre ce vorbim? Despre educatie? Va rog. Haideti mai intai sa vorbim despre cei 7 ani de acasa. Cine-i are stie ca nu-i frumos sa minti.

  2. Forma mea de protest este demonstratia (ar fi zis Pitagora)…
    cu sau fara politizare, scoala romaneasca nu face fata realitatilor de astazi.
    nu s-a adaptat schimbarilor rapide prin care a trecut societatea in ultimii 20 de ani.
    nu incurajaza creatia, nu este axata pe elev. performanta se masoara in numere de ore de matematica predate in scoala si nu in diplome luate la concursuri internationale.
    avem licee create pt nr de elevi si profesori si nu dupa rezultatele lor reale.

    invatamantul trebuie sa creeze cai, drumuri si sa dea posibiliatea copiilor sa opteze ca care drum o vor apuca…

    educatia trebuie sa fie simpla, atractiva…

    sarmanii copii invata in clasele 1-8 atat de multa matematica de parca s-ar pregati pt adminterea la facultate. matematica absolut inutila ani mai tarziu celor mai multi dintre ei. nu stiu insa sa bata un cui!
    mult mai grav: invata chimie pe dinafara si nu fac nici macar o ora in laborator !

    ce zici de un invatamant mult mai simplu pt clasele 1-8? unde vor invata chestii mutl mai practice. sa faca o masa, sa sadeasca un pom, sa invete sa il ingrijasca, sa stie sa croiasca, sa deseneze o casa, animal… sa repare diverse unelte si, de ce nu sa conduca o masina.
    sa urmeze apoi o clasa a 9-a unde vor opta sper ce au inclinatii: desen, tehnica, matematica, chimie, litereatura, fizica, biologie etc …
    iar BAC-ul sa fie obligatoriu doar la limba materna restul materiior sa fie optionale. in functie de ce au studiat in anii de liceu.

    cam asa vad eu
    ps: acum cateva luni am ajutat un copil de 15 ani din hong kong sa faca un site. avea examen la scoala. in timp ce la noi copii sunt indopati cu formule de fizica si chimie, in stainatate invata ceva practic: sa faca un site!

  3. Rezultatele bacalaureatului din acest an arata realitatea din scoala romaneasca indiferent daca place sau nu place unora sau altora. In egala masura rezultatele bacalaureatului confirma situatia dramatica in care a ajuns scoala romaneasca. Nu este momentul de lupte politice ieftine ci, in opinia mea, este momentul unei analize serioase, reale care sa identifice atat problemele dar mai ales solutiile care se impun.

  4. de ce credeti ca face treaba, vi se pare cumva ca invatamantul romanesc e performant? sau cumva, dumneavoastra masurati rezultatele pe negativ, cu cat sunt mai multi elevi picati, cu atat invtamantul este mai bun, deci si ministrul se poate mandri cu munca lui? este ministru de 2 ani, suficient incat sa faca ceva ca elevii sa nu se duca degeaba la scoala, in 2 ani, poti sa ii inveti suficient cat sa treaca bac-ul! ce viziune are Funeriu? viziune de vataf! ce a facut el in astia 2 ani, sa ridice nivelul invatamantului? ce a facut el pentru copiii astia, care n-or sa se poata angaja, nicaieri?

  5. În 2011, promovabilitatea la bacalaureat a fost de 44,47 la sută la nivel naţional, înaintea contestaţiilor, iar rezultatele au fost considerate cele mai slabe din ultimele două decenii, fiind pentru prima dată când în aproape 30 de unităţi de învăţământ nu a fost niciun promovat.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Bacalaureat 2012… Aproximativ la fel cu cel de anul trecut… « Motanul Incaltat - [...] aceasta – desfiintarea unor licee – nu cred ca ar fi o masura buna. Mai bine s-ar gandi cum…

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.