Pages Menu
Categories Menu

Posted on iul. 10, 2012 in Aparitii media | 4 comments

Update cu interventiile mele din cadrul emisiunii Romania Altfel

4 Comments

  1. Felicitari pentru hotararea si determinarea pe care o arati cand vine vorba de interesul national! Daca am mai avea inca 100 de politicieni ca tine, ar reintra totul in normal!

  2. D-na Birchall,
    Dar de ce nu s-ar organiza lucrurile in felul urmator, adica asa cum a mai fost, de exemplu: licee teoretice cu doua sectii – real si uman, scoli medii tehnice si scoli de arta si meserii? Si, pe langa acestea, s-ar putea organiza scoli normale ( http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_school ), scoli agricole, etc. Dar eu vorbesc acum in linii mari. Dvs. spuneati ca ati vrut sa dati la drept si nu v-a trebuit atata matematica. Daca lucrurile s-ar organiza cum am aratat mai sus, eu cred ca ar fi foarte simplu:
    – sa presupunem ca vrei sa dai la drept. Atunci respectivul elev ar trebui sa urmeze un liceu teoretic, sectia uman, cu o programa corespunzatoare in care sa se faca mai putine ore de matematica, fizica, chimie, etc. si mai multe ore de limba romana, istorie, etc. Chiar si programa de matematica ar putea fi simplificata la o sectie umana a unui liceu teoretic. Nu cred ca ar mai exista probleme in felul acesta.
    – sa presupunem ca vrei sa dai la o facultate tehnica. Atunci respectivul elev ar trebui sa urmeze un liceu teoretic (sau o scoala medie tehnica), sectia reala, cu o programa corespunzatoare. Avantajul unui liceu teoretic fata de o scoala medie tehnica, privita din perspectiva de a face, ulterior, o facultate ar fi ca pregatirea la un liceu teoretic, sa zicem sectia reala, ar fi mai ampla si i-ar permite elevului sa poata sa abordeze o paleta mai larga de facultati/universitati. Pe cand o scoala medie tehnica (spre exemplu: o scoala medie tehnica de drumuri si poduri) ar face ca paleta alegerii sa fie mult mai ingusta. In exemplul dat: Universitatea de Constructii sau Facultatea de Drumuri si Poduri ar fi singurele care ar corespunde cu o scoala medie tehnica de drumuri si poduri. In schimb, dintr-o scoala medie tehnica ar putea iesi cadre medii in domeniul respectiv – nu toti trebuie sa ajunga ingineri.
    Pe de alta parte, un liceu teoretic trebuie sa fie si sa ramana de cultura generala. Este clar ca daca un elev doreste sa faca, mai departe, chimia industriala, nu-l va interesa o materie precum geografia. Si atunci ce facem? Scoatem geografia din programa de liceu pentru ca nimeni, sau foarte putini, ar dori sa mearga la facultatea de geografie?? Eu cred ca ar fi o imensa gereseala. De aceea ponderea acestei materii (e doar un exemplu) ar trebui sa fie foarte just stabilita in raport cu tipul de sectie sau cu tipul de scoala. Spre exemplu: cate ore de geografie ar fi just sa fie la un liceu teoretic, sectie reala? Dar la sectia umana? Dar la o scoala medie tehnica de constructii? La fel si cu o materie precum matematica. Dar, sa ne intelegem, nivelul de exigenta la examene trebuie sa fie corespunzator numarului de ore efectuate. Spre exemplu am (la sectia reala) 6 ore de matematica/saptamana – exigenta la examen trebuie sa fie corespunzatoare: ca pentru 6 ore pe saptamana. Ca o parere personala, nivelul de exigenta la examene si de dificultate a chestiunilor de examen nu trebuie sa depaseasca sub nicio forma nivelul problemelor din manual. Deci sa nu fie, spre exemplu, la nivelul unor culegeri de probleme greu de procurat, scumpe, cu probleme foarte grele, precum cele de olimpiada, etc, etc. Dar asta e o parerea a mea… Pentru ca trebuie sa stapanesti foarte bine chestiunile simple pentru a putea sa ajungi sa le abordezi pe cele complicate. Or, eu am impresia ca elevii nostri nu stiu bine cele simple, in schimb li se dau chestiuni de examen foarte complicate!! Si din aceasta cauza invatamantul nostru are un randament redus si rezultate, in general vorbind, modeste.
    Sunt doar cateva idei ce mi-au venit in minte vazand fragmenetele din emisiune…

  3. Specializarea nu trebuie sa inceapa in liceu. La noi datorita presiunii profesorilor de matematica si limba romana, disciplinele matematica si lslr au capatat multe ore in dauna altora.
    Ce ar trebui sa se faca intr-un liceu teoretic dupa mine? In general aceleasi materii ca si in scoala generala, deci disciplinele cu nume corespunzator facultatilor din universitatile generaliste. Nu sunt de acord sa se faca informatica, pentru ca este o disciplina tehnica, si se stie liceul teoretic nu trebuie sa-ti dea o calificare(cum au cei de la mate-info).
    Cred de asemenea ca logica nu trebuie sa fie predata de profesorii de matematica pentru ca nu este specialitatea lor si din cauza asta o predau prost la orele de matematica.
    Liceul trebuie alcatuit in asa fel incat dupa absolvirea lui sa poti urma orice facultate. Foarte important: profesorii trebuie sa-i indrume bine in alegerea facultatii.
    Nu trebuie scoase disciplinele umaniste din curricula pentru ca lumea-i mica. Facultatile umaniste dupa opinia mea sunt singurele care nu au facut compromisuri.

  4. Scolile profesionale, liceele tehnice si cele agricole trebuie desfiintate. Astazi exista roboti pentru muncile fizice.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.