Pages Menu
Categories Menu

Posted on iul. 8, 2007 in Aparitii media | 0 comments

Arhiva declaratiilor pe tema „educatie”- 2006

Declaratii publice pe tema „Educatie”– Ana Birchall, 2006

Romania nu are nevoie de haiduci marca Băsescu
29 noiembrie 2006

Romania are nevoie de echilibru in indeplinirea agendei reale. Romania are nevoie de un conducător, nu de stăpan, are nevoie de modele nu de caricaturi.
Cu siguranţă, Romania are nevoie de un alt tip de guvernare şi de un alt tip de a face politică, alta decat politica făcută la Golden Blitz sau la dansul pe terasă la Cireşica.
Să nu uităm, ci să ne mandrim că PSD a fost cel care a pus temelia societăţii democratice din Romania. Trebuie să fim mandri de acest lucru. Nu toţi merităm eticheta de corupţi pusă cu perfidie de actuala putere.
Romania se schimbă, iar PSD nu poate rămane in urma vremurilor. Continuarea modernizării PSD şi reciştigarea credibilităţii şi increderii populaţiei sunt decisive pentru revenirea noastră la guvernare.
Vorbeam mai devreme de faptul că Romania are nevoie de modele nu de caricaturi. Să ne uităm puţin la Ministerul Educaţiei. Dvs. consideraţi că domnul Hardău este un model sau o caricatură pentru copii noştri?
Bunica mea imi spunea că talentul dansează, imitaţia ţopăie. De cand a venit la conducerea ministerului invăţămantului, dl Hardău o ţine intr-o ţopăială continuă. Şi minte. Minte cu neruşinare. Cum poate să spună că anul acesta a fost cel mai bun an din invăţămantul romanesc? Cand am avut cele mai multe şi mai lungi greve, examene de capacitate şi bacalaureat fraudate, pentru sindicatele din invăţămant şi profesori numai promisiuni rămase doar la stadiul de simple promisiuni şi multe, multe altele.
Dacă am fi fost in Evul Mediu, acolo unde din păcate domnul Hardău a dus multe scoli romaneşti, pentru toate minciunile pe care le debitează, ar fi trebuit să i se taie limba.
După ce a ingropat invăţămantul romanesc, mai nou, domnul Hardău ne mai şi jigneşte spunand că bucureştenii sunt nişte mincinoşi i nesimţiţi.
Ce doreşte acum domnul Hardău? Să ne facă să ne fie ruşine că locuim in Bucureşti?
Aici nu este vorba doar despre bucureşteni, este vorba despre capitala ţării. De cateva luni, asistăm la o campanie de denigrare a romanilor, dusă in mod special de un tabloid britanic. Ne doare pe toţi să vedem cum presa străină terfeleşte imaginea Romaniei. Şi am incercat să luptăm cum putem. I-am reclamat in Anglia, iar dacă este nevoie, ii dăm şi in judecată.
Nu pot să accept şi nu vreau să inţeleg cum este posibil ca un ministru din Guvernul Romaniei să batjocorească cetăţeni romani şi să nu fie aruncat din scaunul pe care il ocupă.
Astfel de oameni trebuie sancţionaţi. Iar dacă nu o fac Băsescu şi Tăriceanu, trebuie să o facem noi. Şi oricat de mult ar sta lipit de fotoliul ministerial, cu ajutorul lui Boc, dacă nu inţelege să plece de bună voie, suntem determinaţi să il dam afară cu scaun cu tot pe dl. Hardău.
In incheiere, aş dori să vă mai spun că imi depun candidatura pentru funcţia de vicepreşedinte pe unul dintre domenii. Egalitatea de şanse este o valoarea esenţială a social democraţiei.
Vă mulţumesc.

PSD Bucureşti este decis să-l dea afară pe ministrul Hardău, inclusiv cu scaunul de care se ţine cu atata tărie
23 noiembrie 2006

Asistăm zilele acestea la o recidivă a domnului ministru Hardău. După ce s-a comportat cu profesorii mai rău ca un stăpan cu sclavii lui, domnul ministru Hardău manifestă in ultima perioadă despreţ şi nepăsare faţă de cadrele didactice care justificat işi cer drepturile.
Domnul Hardău consideră că din moment ce ii are in spate pe domnul Boc şi domnul Tăriceanu nu trebuie să se mai coboare la a asculta vocea profesorilor cărora le-a promis de atatea ori că le va oferi cat de cat un trai mai decent.
Pe principiul ursul trece, cainii latră, domnul ministru al invăţămantului stă lipit de scaunul ministerial şi nu este interesat de ce se intamplă după uşa biroului său.
Dacă nu se poate altfel, PSD Bucureşti este decis să-l dea afară inclusiv cu scaunul de care se ţine cu atata tărie.
Deoarece mai nou domnul Hardău nu respectă nici măcar dreptul sindicatelor din invăţămant de a protesta, PSD Bucureşti ii cere din nou demisia şi işi reafirmă sprijinul necondiţionat pentru protestele sindicaliştilor din educaţie.
Pe langă faptul că mint cu neruşinare, guvernanţii portocalii incalcă şi legea! In şedinţa de guvern s-a adoptat o ordonanţă de urgenţă care amană termenul pentru ca invăţămantul să primească 6% din PIB pană in 2008! Aceasta OUG este ilegala pentru că legea invăţămantului este o lege organică, iar cea a bugetului o lege ordinară. Astfel, prin OUG se incalcă o lege organică, cea a Educaţiei care prevede in art. 70 alin. 1 prim că din 2007 educaţia va primi 6% din PIB.
Ieri s-a mai comis o nedreptate invăţămantului romanesc: amendamentul propus de parlamentarii PSD pentru acordarea a 6% din PIB pentru Educaţie a fost respins cu votul parlamentarilor puterii. PSD va publica o lista cu datele de contact din circumscripţii ale parlamentarilor puterii care au refuzat să acorde 6% pentru Educaţie. Publicăm aceasta listă tocmai ca profesorii, părinţii şi elevii să poată să le transmită părerea lor despre acest comportament de care au dat dovadă.
Nu pot să nu imi aduc aminte de promisiunea făcută domnului ministru Hardău de a-i solicita incă o dată şi de cate ori va mai fi nevoie – să facă publice rezultatele anchetei cu privire la examenele fraudate din această vară.
Guvernanţii portocalii dovedesc incă o dată – dacă mai era nevoie că pentru ei Educaţia nu este cu adevărat o prioritate naţională. Tocmai de aceea PSD Bucureşti va incepe o campanie de strangere de semnături pentru demiterea in regim de urgenţă a Ministrului Hardău.
PSD Bucureşti face apel către toţi cei cărora le pasă de invăţămantul romanesc să ni se alăture in acest efort de a scăpa de cancerul care s-a instaurat in invăţămantul romanesc.
Domnilor guvernanţi, chiar nu aveţi pe cineva mai bun pentru invăţămantul romanesc?
Din păcate, guvernanţii portocalii nu tratează cu seriozitate nici un domeniu şi profită de orice ocazie ca să işi facă publicitate. Pentru Monica Macovei reforma in justiţie este doar un paravan de care se foloseşte pentru a-şi promova de fapt propria imagine. E dovedit acest lucru de neancrederea tot mai mare a populaţii in hotărarea instanţelor de judecată. Din această cauză am ajuns ca deciziile date de justiţia romană să fie contestate in masă de romani la instanţele europene.
Aşa reformaţi d-na Macovei justiţia romană?
Vă recomandăm doamna Macovei să vă ocupaţi cu adevărat de reforma in justiţie şi de combaterea corupţiei şi să nu vă mulţumiţi doar să lipiţi afişe in valoare de miliarde de euro pe toţi pereţii.
Cu un ministru care n-are ochi decat pentru propria imagine, nici nu-i de mirare că justiţia romană orbecăie incă, iar romanii au tot mai puţina incredere in actul de justiţie.
In legătură cu un alt subiect fierbinte pentru noi tratamentul discriminatoriu de care romanii au parte in UE – doresc să reafirm că PSD Bucureşti apreciază că autorităţile nu işi fac datoria aşa cum ar trebui.
Acum membrii alianţei D.A. aruncă pisica moartă de la unul la altul, din curtea Ministerului Integrării (PD) in cea a Ministerului Afacerilor Externe (PNL) şi toate acestea se intamplă pe obrazul Romaniei şi a călcării in picioare a demnităţii naţionale.
Suntem surprinşi de faptul că actualii guvernanţi nu au luat nici o măsură instituţională ca de exemplu: protest diplomatic, audienţe ale ambasadorilor Romaniei in ţările respective, declaraţii de presă, reuniuni publice cu decidenţii din domeniul politicilor referitoare la forţa de muncă; cu atat mai mult cu cat restrangerea temporară a forţei de muncă este o măsură de politică internă şi se discută bilateral, nu multilateral in Uniunea Europeană.
Acest lucru dovedeşte faptul că ar trebui să ne mulţumim cu acest tratament discriminatoriu de care au parte romanii in UE, lucru cu care nu putem fi de acord.
PSD Bucureşti solicită, incă o dată, MAE să facă publică strategia pentru apărarea şi protejarea imaginii şi demnităţii naţionale, pentru promovarea intereselor romanilor, inclusiv pentru apărarea dreptului la liberă circulaţie a forţei de muncă a romanilor.

PSD solicită PD să-şi ceară scuze profesorilor pentru ameninţarea de a reduce creşterea salariilor la 16%
10 noiembrie 2006

Guvernul Tăriceanu trăieşte numai din minciunile pe care le serveşte in fiecare zi populaţiei. Salariile mai mici pentru profesori este unul dintre foarte rarele subiecte asupra căruia PNL şi PD au reuşit să cadă la invoială.
Ministrul Hardău afirmă cu nonşalanţă că ministerul este mulţumit cu bugetul alocat pentru anul următor, in cuantum de 5,2% din PIB, cu toate că acest procent este o minciună. De fapt, şcoala va primi in 2007 doar 4,7% din PIB, in cifra anunţată intrand şi bugetul cercetării de 0,5% din PIB. De asemenea, este mulţumit şi cu procentul de 18,7% cu care vor creşte salariile dascălilor anul viitor, spre deosebire de procentul de 30% care a fost solicitat de sindicate. Spune că e maximum pe care l-a putut obţine! O fi maximum, dar asta nu inseamnă că e suficient!
Mai mult decat atat, domnul Hărdău dă vina pe sindicatele din invăţămant şi le acuză că nu s-au ţinut de cuvant in relaţia cu MEdC?! Mai nou, ameninţă sindicatele că va cere Guvernului să se revină la vechea majorare salarială de 16 la sută pentru dascăli!
Ministrul Hărdău se comportă asemenea unui stăpan de sclavi faţă de profesori şi ii ameninţă pe aceştia cu concedieri şi reduceri ale majorărilor salariale promise pentru a incerca să-i reducă la tăcere.
PSD Bucureşti sprijină demersul sindicatelor care vor iniţia un referendum pentru demiterea domnului Hărdău. Doar prin aceasta demisie, sau demitere, domnul Hărdău mai poate despăgubi populaţia pentru toate accidentele pe care le-a generat in ultimul an de zile, de cand este la şefia MEdC.
Ce a făcut domnul Hărdău in acest an? A ingropat invăţămantul romanesc! A continuat să afişeze o atitudine de Hopa-mitică!
PSD Bucureşti consideră inacceptabilă atitudinea Guvernului Tăriceanu prin care invăţămantul romanesc este ţinut in mediocritate de cea mai slabă guvernare post decembristă.
Ministrul Hărdău face ce face şi continuă să incalce legea: nici o şcoală gimnazială nu are personalitate juridică!
Ministrul Hărdău pare decis să desfiinţeze cu totul invăţămantul romanesc, dat fiind că, in conformitate cu noul proiect de Metodologie pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare, şcolile fără personalitate juridică işi vor pierde dreptul de a inscrie elevi. Iar acest statut nu poate fi acordat decat de către MEdC, care, sub comanda ministrului Hărdău se face că a uitat de legea nr.354/2004, prin care s-a stipulat că şcolile gimnaziale şi grădiniţele pot avea personalitate juridică. La doi ani de la apariţia acestor noi reglementari, putem anunţa că nu exista nici o unitate de educaţie, care are efectivul necesar de elevi, cu personalitate juridică.
Acordarea personalităţii juridice unităţilor de invăţămant este sinonimă cu descentralizarea. Din păcate insă, descentralizarea este un proces de neinţeles pentru domnul ministru Hărdău.
Acest aşa-zis ministru al educaţiei a spus că, prin descentralizare, se va realiza o recalibrare a invăţămantului romanesc, care trebuie centrat pe elevi, nu pe profesori. In acelaşi timp, ne-a explicat tuturor cum valorizează dansul elevii: practic, şeful invăţămantului romanesc vede in fiecare şcolar o cheltuială – mai mică sau mai mare, in funcţie de locul in care invaţă!
In faţă unei astfel de aprecieri atat faţă de elevi, cat şi faţă de profesori a domnului ministru, PSD Bucureşti nu poate să nu işi manifeste ingrijorarea profundă pentru soarta invăţămantului romanesc şi să ceară demisia neantarziată a domnului Hărdău!
PSD Bucureşti işi exprimă solidaritatea cu sindicatele din invăţămant şi cu toate cadrele didactice şi solicită public primului-ministru să revină asupra deciziei de a refuza măririle salariale pentru profesori.
PSD Bucureşti consideră toate aceste declaraţii ale domnului Hărdău mai mult decat ofensatoare pentru cadrele didactice din aceasta ţară, o adevărată bătaie de joc la adresa educaţiei şi solicită ministrului Hărdău şi PD să prezinte scuze publice in faţa profesorilor pentru ameninţarea de a reduce creşterea salariilor la 16%.

După ce a ingropat invăţămantul romanesc, ministrul Hărdău continuă cu ceea ce ştie: ingroapă şi anchete
6 noiembrie 2006

Situaţia de criză izbucnită o dată cu venirea iernii ne arată incă o dată cat de bine cunoaşte domnul Hardău realitatea din invăţămant. Din cauza lipsei de combustibil, a defecţiunilor din sistemele de instalaţii şi a proastei administrări, de la toate nivelurile, elevii mor de frig in sălile de clasă, iar ministrul Hărdău habar nu are ce se intamplă in şcoli.
Am asistat cu toţii zilele acestea cum in plin scandal al elevilor care invaţă in clasele congelator domnul Hărdău lansează triumfător primul microbuz şcolar achiziţionat de MEdC. Aceste microbuze sunt necesare, după cum bine ştim, ele fiind promise incă din noiembrie anul trecut, in cadrul protocolului semnat intre MEdC şi sindicatele din invăţămant. Situaţia dramatică din şcoli din aceasta perioadă cerea insă atenţia specială a domnului ministru.
Cat despre microbuze….ce sa mai spun?! Cu o floare nu se face primăvară, iar cu un microbuz venit după 1 an in nici un caz nu se satisfac nevoile multor elevi, care se află in situaţii grele, trebuind să se deplaseze pe jos mulţi kilometri pană la şcoală… Pentru aceşti micuţi, mai puţin contează dacă sunt duşi la şcoală cu un Mercedes sau cu un Volkswagen, important este să ajungă la şcoală in siguranţă.
Incă o dată, ministrul Hărdău confirmă că este un ministru ajuns in mod accidental la carma MEdC, unde totul este la voia intamplării. Acţiunile domnului Hărdău nu ţin cont de priorităţi ci de dorinţa de afirmare, fiind simple acţiuni de imagine.
Ministrul Hărdău a dat dovadă că nu poate ierarhiza in funcţie de urgenţă şi prioritate problemele din invăţămantul romanesc, confirmand totala incapacitate managerială.
După o perioadă destul de lungă in care cu toţii am aşteptat rezultatele anchetei privind furtul subiectelor de la BAC din vara acestui an şi pedepsirea celor vinovaţi, suntem din nou martorii unei anchete fără rezultate, cu vinovaţi necunoscuţi.
Ministrul Hărdău nu a găsit alţi responsabili in afara celor de la Serviciului Naţional de Evaluare şi Examinare (SNEE), in ziua incidentelor din vara domnul Adrian Stoica dandu-şi demisia din funcţia de director.
Să ne mai mirăm de un asemenea demers al anchetei? Răspunsul este unul singur: NU, de vreme ce domnul Hărdău s-a străduit să ţină departe de ochii opiniei publice aceste rezultate. Scopul? Tocmai pentru a se proteja pe sine şi interesele, altele decat ale invăţămantului romanesc, pe care le reprezintă.
Considerăm că moral şi cinstit ar fi fost ca domnul Hardău să-şi asume responsabilitatea faptelor sale.
PSD Bucureşti solicită incă o dată prezentarea in regim de urgenţă a rezultatelor anchetei derulate de domnul Mihail Hărdău privind incidentele petrecute in această vară la examenele naţionale.
Vă asigur, domnule Hărdău, că nu ne vom mulţumi cu jumătăţi de răspuns şi vom insista pană cand veţi face publice aceste rezultate şi ii veţi pedepsi pe cei vinovaţi.

O INCERCARE PALIDĂ DE A DREGE BUSUIOCUL
9 octombrie 2006

La inceputul acestui an, ministrul educaţiei Mihail Hardău, a mai făcut o promisiune doar de dragul de a drege busuiocul: a promis subvenţii consistente pentru grădiniţe.
Realitatea ne arată, insă, că a fost doar o altă incercare palidă de a-şi spăla imaginea. In Bucureşti nu s-a realizat restructurarea reţelei şcolare astfel incat să se asigure accesul echitabil la educaţie. Peste 10.000 de copii de varstă preşcolară nu au putut fi cuprinşi in grădiniţe din cauza lipsei de locuri!
Cu toate acestea, numeroase grădiniţe care erau absolut necesare sistemului educaţional, s-au retrocedat sau se afla in curs de retrocedare. Spre exemplu:
Grădiniţa nr. 206, Grădiniţa nr. 251 (deja retrocedate);
Grădiniţa nr. 32, Grădiniţa nr.130, Grădiniţa nr.19, Grădiniţa nr. 65 pentru hipoacuzici, Grădiniţa nr. 56, Grădiniţa nr. 206, Grădiniţa nr. 283, Grădiniţa nr. 224, Grădiniţa nr. 143 (in curs de retrocedare).
De asemenea, au fost scoase la vanzare in mod ilegal spaţii in care funcţionează grădiniţe: Grădiniţa nr. 59, Grădiniţa nr. 132, Grădiniţa nr.257, Grădiniţa nr. 258, Grădiniţa nr. 269, Grădiniţa nr. 170.
Cel mai grav este faptul că in municipiul Bucureşti nu s-a construit nici o unitate de invăţămant!
Ne-am săturat de minciuni şi de promisiuni deşarte. Nu vrem să mai trăim intr-o infinită campanie electorală!

De Ziua Internaţională a Educaţiei, invăţămantul romanesc continuă să fie o gaură neagră a Guvernului Tăriceanu
5 octombrie 2006

Cu toţii suntem martorii unei crize fără sfarşit şi a unui haos general ce domneşte in invăţămant. Guvernul actual este tras de urechi nu numai de către sindicate, profesori, de părinti, studenţi şi elevi, cu toţii nemulţumiţi de dezastrul şi incompetenţa dovedită in gestionarea educaţiei romaneşti. Recent, guvernul Tăriceanu este tras de urechi şi de Organizaţia Internaţională a Muncii pentru salariile dascălilor!
Guvernul Tăriceanu dă dovadă de amnezie şi uită că in acordul semnat cu profesorii in urma grevei prelungite de anul trecut, s-a angajat să elaboreze pană in 15 aprilie 2006 un proiect de lege a salarizării personalului bugetar, iar Federaţiile Sindicale din invăţămant să-şi desemneze specialiştii care să participle la elaborarea legii (legea urma să se aplice din ianuarie 2007). In realitate, această lege a salarizării nu este nici măcar in faza de proiect, nefiind prezentată partenerilor sociali.
PSD Bucureşti işi manifestă ingrijorarea faţă de faptul că nu doar tinerii in proporţii alarmante doresc să părăsească ţara, 88% conform unui recent sondaj, ci şi profesorii care s-au săturat să fie umiliţi doar pentru că sunt dascăli in Romania.
Migraţia unei intregi categorii profesionale nu poate insemna decat lipsa totală de interes şi de eficienţă a guvernanţilor noştri, care, nici după 21 de luni de guvernare, nu au venit cu soluţii in ajutorul invăţămantului, deşi minciuna portocalie dinainte de alegeri anunţa un plan revoluţionar de reabilitare a invăţămantului.
PSD Bucuresti ţine să reconfirme sprijinul acordat sindicatelor din invăţămant, deoarece consideră intemeiat şi necesar demersul lor, in condiţiile minciunilor repetate ale Guvernării portocalii care practică „politica promisiunilor deşarte”.
Un alt exerciţiu de imagine, la fel ca cel din noiembrie 2005 a fost „simularea” de negociere care a avut loc ieri intre reprezentanţii Guvernului şi sindicate. Este, oare, normal ca dascălii să indure toate aceste umiliri publice? Este normal ca autorităţile să se prezinte la negocieri fără un mandat de negociere? Ce se ascunde in spatele acestor acţiuni de faţada? Probabil doar dorinţa de a intinde la maximum nervii profesorilor… căci altfel, aceste aşa-zise negocieri au fost organizate doar ca să arunce praf in ochii opiniei publice, neexistand o bază reală de discuţie.
In formularea amendamentelor PSD pe proiectul de buget pentru anul viitor, vom ţine cont, cu siguranţă, de revendicările sindicatelor din invăţămant, deoarece vrem să ne asigurăm că educaţia nu va mai fi Cenuşăreasa bugetului, ci va fi apreciată la justa sa valoare. Investiţia in copii trebuie să fie o investiţie strategică a statului nostru, iar educaţia trebuie să fie motor de creştere economică, nu sursa de sărăcie pentru generaţiile viitoare.
De asemenea, PSD Bucureşti işi exprimă sprijinul şi pentru acţiunile studenţilor, in condiţiile in care anul universitar a inceput aşa cum a inceput şi anul şcolar: cu probleme, promisiuni şi mai ales cu incertitudini pentru sutele de mii de studenţi romani.
Am primit incă o dovadă clară ,dacă mai era cazul, a dezinteresului şi lipsei de respect a Guvernului şi a Ministerului Educaţiei, in mod deosebit, faţă de studenţii romani care ar fi trebuit să se bucure de viaţa de student, nu să fie impovăraţi de griji precum găsirea unui loc de cazare in cămine sau de cat va fi bursa. Este inadmisibil ca bursele pentru studenţi să fie mai mici decat salariul minim pe economie! Iar ministerul să le ofere locuri de cazare intre 1 milion de lei şi 500 de euro spunand, cu nonşalanţă că este cazare alternativă că vorba aia: doar 500 de euro este un fleac pentru un student.
Acum cand suntem, in sfarşit, admişi in Uniunea Europeană, invăţămantul este in pragul colapsului. Reforma a fost „ingropată” de ministrul Hardău! Dascălii sunt injosiţi permanent! Li se aruncă doar firimituri care cad de la masa bogaţilor, a celor care fac cărţile la Guvern!
Infrastructura este invechită, necorespunzătoare unei activităţi didactice eficiente. In Bucuresti, ca de altfel in toată ţara, nu s-a realizat restructurarea reţelei şcolare astfel incat să se asigure accesul echitabil la educaţie pentru peste 10.000 de copii de varsta preşcolară. Aceştia nu au putut fi cuprinşi in grădiniţe din cauza lipsei de locuri.
Cu toate acestea, numeroase spaţii de invăţămant care erau absolut necesare sistemului educaţional s-au retrocedat sau se află in curs de retrocedare. Şi apropo de retrocedare, actuala guvernare a terminat invăţămantul, trebuie să termine şi cultura. Acum se doreşte retrocedarea terenurilor de sub muzeul naţional de istorie şi alte instituţii culturale. Actuala guvernare probabil consideră că nu mai avem nevoie nici de şcoală, nici de istorie.
Foarte multe spaţii in care funcţionează unităţi de invăţămant preuniversitar de stat au fost scoase la vanzare in mod ilegal, deşi legea nr 550/2002 permite vanzarea numai a spaţiilor comerciale care sunt proprietate privată a statului şi a celor de prestări servicii aflate in administrarea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale.
PSD Bucureşti trage un semnal de alarmă! Primăria municipiului Bucureşti vinde spaţii destinate invăţămantului! Aveţi in această listă numele unităţilor de invăţămant care au fost scoase in mod ilegal la vanzare de către Primăria Capitalei.
Mai mult, in municipiul Bucureşti nu s-a construit nici o unitate de invăţămant!
Alianţa portocalie a promis in campania electorală că invăţămantul va fi o prioritate! Realitatea ne dovedeste, insă, că toate promisiunile au fost doar nişte minciuni sfruntate! Romania merge pe drumul integrării cu un ministru al Educaţiei cu viziuni inguste şi un Guvern incapabil să vadă priorităţile ţării, dincolo de perdeaua de fum provocată de războiul de gherila al partidelor din actuala coaliţie.

CONTINUĂ DISPREŢUL ŞI HAOSUL DIN INVĂŢĂMANT
2 octombrie 2006

Astăzi incepem anul universitar aşa cum am inceput şi anul şcolar: cu probleme, promisiuni şi mai ales cu incertitudini pentru sutele de mii de studenţi romani.
In timp ce autorităţile se laudă cu sumele investite anul acesta in invăţămant, studenţii trăiesc cu teama că nu vor avea unde să doarmă. Situaţia este uniform negativă in toată ţara, toate centrele universitare mari (Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Constanţa) fiind puse in faţa unor situaţii asemănătoare.
Anul acesta, in toată ţara, aproximativ 160.000 de studenţi au depus cereri de cazare in cămine şi au primit asigurări din partea autorităţilor că in prima zi a anului universitar nu vor fi nevoiţi să stea la cozi in stradă pentru a-şi găsi un loc in cămine, ci vor participa cu toţii la festivităţile de deschidere. Acest lucru dovedeşte incă o dată, dacă mai era nevoie, dezinteresul şi lipsa de respect a Guvernului şi a MEdC in mod deosebit, faţă de studenţii romani care astăzi ar trebui sa se bucure de deschiderea anului şcolar, nu să fie impovăraţi de grija unde vor dormi la noapte.
Recenta declaraţie a ministrului Hardău potrivit căruia in Romania se asigură locuri de cazare pentru 30% dintre studenţi, faţă de doar 10% in alte ţări din Uniunea Europeană, este de-a dreptul hilară. Nu ştiu de unde domnul Hardău are aceste date, dar il invit pe domnul ministru să se uite cu atenţie la acele ţări la care face trimitere, pentru că realitatea este cu totul şi cu totul alta: acolo, in prima zi a anului universitar nu sunt studenţi care se ingrijorează unde vor dormi la noapte din cauza lipsei de spaţii de cazare din căminele studenţeşti!
Alianţa portocalie a promis in campania electorală că invăţămantul va fi o prioritate! Nu ştiu in ce măsură a dovedit acest lucru, in condiţiile in care bursele pentru studenţi sunt mai mici decat salariul minim pe economie.
Facem incă o dată apel la intreaga guvernare şi in special la ministrul educaţiei să inceapă să se preocupe in mod real de problemele din invăţămant şi, de altfel, de problemele tinerilor din Romania. Trebuie să asigure pentru studenţii care incep acum anul universitar şi il vor incheia intr-o Romanie integrată in Uniunea Europeana condiţii cel puţin decente de desfăşurare a activităţii!

Invăţămantul romanesc intre minciună şi realitate
14 septembrie 2006

Ne exprimăm consternarea că, pentru al doilea an consecutiv, inceperea anului şcolar este pusă sub semnul incertitudinilor si confuziilor.
PSD Bucureşti este solidar cu cele 4 federaţii sindicale din invăţămant care, din nou, sunt nevoite să iasă in stradă pentru a revendica dreptul la un trai decent.
Inţelegem că realităţile, nu aşa cum sunt prezentate de actuala putere portocalie, ci adevăratele realităţi din şcolile romaneşti, ii imping din nou pe profesori să iasă in stradă.
Profesorii sunt obligaţi să iasă in stradă din cauza minciunilor. Nici Premierul Tăriceanu, nici Preşedintele Băsescu nu respectă angajamentele făcute in urma grevei de 2 luni de anul trecut. Prezenţa sindicatelor din invăţămant in stradă este dovada că Preşedintele şi Premierul ţării i-au minţit pe profesori şi in campania electorală, şi in primul an de guvernare, şi continuă să ii mintă şi acum.
PSD Bucureşti, alături de o ţară intreagă, ştie că in 2004 Alianţa Portocalie a promis:
1. dublarea salariilor personalului din invăţămant pană in 2005.
2. alocarea a 6% din PIB pentru invăţămant.
3. 100 Euro fiecărui profesor pentru a-şi procura cărţi.
PSD Bucureşti, alături de toţi romanii, ştie că in 2005 Alianţa Portocalie a promis din nou:
1. 4% din buget pentru educaţie.
2. in noiembrie 2005, in contextul grevei profesorilor, preşedintele Traian Băsescu a promis alocarea a 5% din PIB pentru reabilitarea şcolilor, căminelor studenţeşti, utilarea laboratoarelor.
In 2006 Alianţa Portocalie promite din nou.
Mihail Hărdău a promis un procent fals de 6% din PIB alocat in 2007 educaţiei, luand in calcul şi fondurile europene (la care va avea un grad maxim de accesare de doar 10%!!!).
Promisiunile mincinoase ale reprezentanţilor Alianţei Portocalii depăşesc orice limită. Realitatea se prezintă astfel:
1. Deşi domnul Călin Popescu Tăriceanu se laudă că actualul guvern a demarat cel mai amplu program de investiţii, in realitate şcolile sunt in paragină, 60% dintre şcoli cad la un cutremur, 15% dintre şcoli vor fi retrocedate sau scoase la vanzare, mai mult de 50% dintre şcoli nu au condiţii minime de igienă (apă curentă, canalizare), jumătate din şcoli şi grădiniţe reprezintă focare de infecţie, neprimind avizul sanitar de funcţionare, iar in ultimii ani nu s-a mai construit nici o şcoală.
In Bucureşti, spre exemplu, 14.000 de copii nu au putut fi inscrişi la grădiniţă din cauza lipsei spaţiilor pentru grădiniţe.
Peste 50% din unităţile de invăţămant nu indeplinesc condiţiile pentru obţinerea avizelor sanitare de funcţionare.
S-au scos la vanzare in mod ilegal de către Primăria Bucureşti terenuri şi spaţii in care funcţionează unităţi de invăţămant preuniversitar de stat.
2. In tot acest timp, Tăriceanu susţine, citez: Scopul acestor investiţii este să asigurăm condiţii moderne de educaţie pentru elevi, studenţi şi profesori, astfel incat calitatea actului de invăţămant să crească. Dar colegul său de cabinet, domnul ministru Hărdău, a anunţat cu o seninătate incalificabilă că şcolile vor fi şantier şi pe 15 septembrie. Aşa DA şcoală?!
3. Profesorii sunt din nou umiliţi, deşi domnul prim-ministru laudă reuşitele cabinetului, citez: ”cadrele didactice au beneficiat de o majorare salarială de 11,8 la sută”
Insă domnul prim-ministru uită matematica şi nu ţine cont de rata inflaţiei. Astfel, majorarea reală a salariilor cadrelor didactice a fost de numai 1,7%, iar Guvernul, deşi a fost abilitat de Parlament, prin amendamentele propuse de PSD la legea 288/2006 privind abilitarea guvernului de a emite ordonanţe pe perioada vacanţei parlamentare, să opereze o creştere reală a salariilor profesorilor, nu a făcut-o. Oare de ce? Simplu. Deoarece pentru actuala putere promisiunile pe care şi le-au asumat in faţa intregii naţiuni şi grija pentru educaţie nu sunt decat vorbe in vant. Iar zilele acestea profesorii sunt din nou nevoiţi să iasă in stradă pentru a obţine ceva ce există deja in acordul din noiembrie de anul trecut, acord pe care actuala putere nu inţelege să il respecte.
Mai merită să reamintim actualei alianţe că in campania electorală au promis dublarea (?!?!) salariilor personalului din invăţămant? Realitatea zilelor noastre dovedeşte că au fost doar nişte minciuni electorale, menite să inşele increderea cadrelor didactice.
In proiectul de buget pentru 2006, educaţia a primit doar 3,67 % din PIB, sub limita de minimum 4% prevăzută de Legea invăţămantului şi mult sub promisiunea lui Traian Băsescu de 6%.
Ministrul Educaţiei a avansat cifra de 6% pentru a-i păcăli pe profesori şi studenţi, care au anunţat ample mişcări de protest in această toamnă. Cifra de 6% pentru Educaţie in 2007, in condiţiile deficitului bugetar şi a consecinţelor cotei unice, este o nouă mare inşelăciune politică a guvernării portocalii.
In 2007 vom pierde 3,2% din PIB din cauza Fondului Proprietatea (redevenţe neancasate la buget de la intreprinderile de stat Loteria, Petrom etc).
Aceşti bani ar fi putut fi folosiţi pentru a avea un procent de 6% pentru educaţie, dar ei nu există pentru că se duc pe speculaţiile financiare liberale ale Fondului Proprietatea.
In concluzie, deşi vorbeşte de respect, Premierul Tăriceanu afişează un dispreţ sfidător faţă de profesorii care sunt nevoiţi să trăiască din salarii de mizerie, faţă de elevii care sunt nevoiţi să inveţe printre mormane de moloz, faţă de intreaga opinie publică, care este martoră a modului in care actualul Guvern şi-a incălcat toate angajamentele asumate faţă de sindicatele din invăţămant.
Evenimentele pe care le trăim cu toţii zilele acestea aduc din nou in atenţia opiniei publice starea de conflict care există in interiorul coaliţiei portocalii, starea de conflict care există intre ministrul Hărdău şi sistemul de invăţămant, starea de conflict care există intre Ministrul Hărdau şi Ministrul Nicolăescu, transformandu-i in două personaje care vor rămane mult timp in amintirea romanilor ca fiind adevărate simboluri ale incompetenţei portocalii.
Suntem ingrijoraţi şi de seninătatea cu care preşedintele şi premierul işi pasează unul altuia responsabilităţile.
La sfarşitul săptămanii, Traian Băsescu a declarat că domnia sa poate doar constata situaţia din educaţie, dar că nu are parghiile necesare pentru intervenţie asupra Guvernului.
Scuza preşedintelui este o consecinţă a tipului de politică promovat de acesta.
Guvernul nu-l bagă in seamă pe Traian Băsescu pentru că acesta este preocupat doar de războiul politic şi de imaginea personală.
Pasiunea pentru crize politice i-a afectat raţiunea şi capacitatea de a-şi susţine promisiunile faţă de profesori, părinţi şi elevi.
Preşedintele trebuie să renunţe la orgolii politice şi să găsească o cale de negociere cu propriul Guvern pentru că este responsabil politic pentru dezastrul din invăţămant.
Primul-ministru şi preşedintele ţării sunt vinovaţi de menţinerea in funcţie a celui mai slab ministru al Educaţiei pe care l-a avut Romania după 1989.
PSD Bucureşti face apel ca măcar in ceasul al 12-lea Guvernul să se aplece cu seriozitate asupra revendicărilor sindicale, revendicări cu care PSD Bucureşti se declară solidar, astfel incat maine să ne putem duce copii la şcoală.
Luand in calcul realităţile din sistemul de invăţămant, PSD Bucureşti a pregătit o scrisoare pamflet, scrisă pe baza scrisorii trimisă profesorilor in 2004 de candidatul Traian Băsescu.

Guvernul dă dovadă de neseriozitate in negocierile cu sindicatele din invăţămant
12 septembrie 2006

Dacă ar trebui să caracterizăm cu un singur cuvant activitatea Guvernului Tăriceanu, atunci aceasta ar trebui să fie MINCIUNA.
Situaţia din invăţămant este un exemplu mai mult decat grăitor. Guvernanţii par să fi uitat ca prin farmec promisiunile electorale, angajamentele asumate in faţa profesorilor, a sindicatelor, in faţa opiniei publice.
In loc de şcoli reabilitate, de salarii decente, Guvernul le răspunde astăzi elevilor care vor trebui să inveţe pe şantiere şi profesorilor care au in continuare salarii de mizerie tot cu promisiuni deşarte, in care nimeni nu mai poate să creadă şi cu apeluri la răbdare şi inţelegere.
Răbdarea are insă o limită, mai ales cand minciuna este evidentă: prin legea nr.288/2006 de abilitare a Guvernului de a emite ordonanţe pe timpul vacanţei parlamentare, Guvernul a avut posibilitatea, prin amendamentele propuse de PSD, să rezolve cel puţin problemele salariale ridicate pe bună dreptate astăzi de către sindicatele din invăţămant. De ce nu a făcut-o?
Deoarece pentru guvernanţii noştri promisiunile pe care şi le-au asumat in faţa intregii naţiuni şi grija pentru educaţie nu sunt decat vorbe in vant.
Guvernul dă dovadă de o lipsă crasă de seriozitate in negocierile pe care le poartă in aceste zile cu sindicatele, avand in vedere că a avut la dispoziţie toate parghiile necesare pentru a-şi indeplini angajamentele asumate anterior faţă de acestea.
Dacă astăzi inceperea anului şcolar este din nou in pericol să fie bulversată de protestele sindicale ale profesorilor, vina nu poate să aparţină decat Guvernului şi minciunii pe care acesta o promovează in loc de politici reale in domeniul invăţămantului.

Hardău a ingropat reforma!
6 septembrie 2006

Au mai rămas mai puţin de două săptămani pană la inceperea unui nou an şcolar. Din nefericire, cu toate că incă de la sfarşitul anului şcolar precedent PSD a atras atenţia asupra numeroaselor crize din sistemul educaţional şi a sugerat acordarea unei atenţii sporite acestui domeniu, asistăm din partea actualei guvernări la aceeaşi ignoranţă faţă de şcoală romanească.
PSD consideră că actualele revendicări ale sindicatelor sunt pe deplin justificate cu atat mai mult cu cat anul trecut Guvernul, prin primul ministru Tăriceanu şi ministrul Hardău, a agreat şi semnat un acord cu sindicatele, care, din păcate, a rămas doar un exerciţiu ieftin de imagine. Reamintim faptul că acest acord este un act juridic civil cu obligaţii clare ce trebuiesc respectate.
Este inacceptabil ca acum in prag de incepere a unui nou an şcolar peste 80% dintre unităţile de invăţămant să nu primească incă avizul medico-sanitar de funcţionare! Degeaba domnul ministru Hardău incearcă să paseze responsabilitatea autorităţilor locale cand de fapt dansul este principalul vinovat, autorităţile locale fiind lipsite de sursa de finanţare. Această sursă de finanţare este alocată direct de către MEdC inspectoratelor şcolare.
Din păcate, domnul ministru continuă să exceleze in ingroparea reformei din sistemul de invăţămant romanesc! Facem un ultim apel către ministrul Hardău, ca noul an şcolar să fie pregătit să inceapă in condiţii normale!

Sigur Invăţămantul o să decurgă frumos, domnule ministru Hardău?
31 august 2006

Asistam la o nouă acţiune de invăluire a Cabinetului Tăriceanu, ce prezintă invăţămantul ca pe principalul beneficiar al rectificării bugetare! Nu este decat praf aruncat in ochii opiniei publice, deoarece realitatea este că MEdC nu a reuşit să cheltuiască (după cum a şi recunoscut) decat 30% din fondurile alocate la ultima rectificare bugetară.
Cum să credem că de data aceasta se schimbă lucrurile? Cum să avem incredere că „invăţămantul o să decurgă frumos” aşa cum a declarat ieri domnul Hardău? Cum să avem incredere că fondurile destinate invăţămantului vor fi bine gestionate cand managementul dezastruos pe care l-a derulat ministrul accident Hardău a compromis acest domeniu, tocmai acum, in pragul integrării noastre in Uniunea Europeana?!
In tot acest timp domnul ministru Hardău ce face? După cum şi dansul afirmă, „Legea salarizării nu poate fi modificată intr-o vară” dar cu ce se poate lăuda in schimb domnul ministru?! In loc să avansăm, să mergem mai departe, ne adancim in crize de proporţii ce par a fi fără sfarşit!!! Ieşirea in stradă a sindicatelor şi in toamna aceasta ar insemna colapsul definitiv al sistemului de invăţămant romanesc!
PSD consideră că demiterea in regim de urgenţă a ministrului Educaţiei este condiţia necesară pentru pregătirea decentă a noului an şcolar. Este inacceptabil ca in primul an şcolar pe care il vom parcurge in calitate de membri UE, să ne lovim incă de probleme esenţiale cum sunt cele de asigurare a condiţiilor minime pentru buna desfăşurare a activităţii didactice.
Semnalele din teritoriu demonstrează că majoritatea unităţilor şcolare nu sunt pregătite să facă faţă inceperii anului şcolar (nu au fost terminate reparaţiile, lipsesc avizele medico-sanitare, etc.)
Degringolada din sistemul de invăţămant este inadmisibilă şi ea trebuie oprită, dacă vrem să mai salvăm ceva din viitorul copiilor şi din anul şcolar care stă să inceapă.
PSD cere ca măcar in ceasul al 12-lea invăţămantul romanesc să fie salvat de la un dezastru iminent.
Nu ne putem permite să incepem noul an şcolar in aceeaşi formulă de conducere care s-a dovedit dezastruoasă pentru sistemul educaţional din Romania! Este nevoie urgentă de o schimbare, tocmai ca lucrurile să reintre pe făgaşul normal!
Domnule ministru, este admirabil să clamaţi „schimbarea de atitudine” faţă de invăţămantul romanesc dar dvs. realizaţi că romanii nu vă vor la conducerea ministerului? De ce nu vă vor? Pentru că aţi dovedit că nu se poate avea incredere nici in vorbele dumneavoastră (angajamentele luate in faţa sindicatelor au rămas la stadiul de promisiuni) şi nici in faptele dumneavoastră! Sunteţi contestat de sindicate, de părinţi, de elevi, de opoziţie, de partenerii de coaliţie şi chiar de colegi de partid. Mai aveţi de clarificat relaţiile dvs. din trecut cu Securitatea! Rezolvaţi-vă problemele! Realizaţi că nimeni nu vă mai consideră un partener viabil de discuţie!

Emil Boc trebuie să işi respecte promisiunea de sancţionare a membrilor PD care au colaborat cu fosta securitate
18 august 2006

Dosariada” provoacă indignare şi stupoare in mediile intelectuale, cu atat mai mult atunci cand sunt vizate persoane precum ministrul Educaţiei. Ţinand cont de gravitatea acuzaţiilor rectorului Nicolae Badea şi de importanţa domeniului afectat de aceste noi dezvăluiri, solicit CNSAS să acorde o atenţie sporită verificării in regim de urgenţă a dosarului ministrului Hărdău. Insist asupra urgentării acestor acţiuni, deoarece suntem in pragul inceperii noului an şcolar, iar criza de credibilitate a conducerii Ministerului Educaţiei şi a sistemului de invăţămant riscă să se adancească şi mai mult.
A venit momentul reparării accidentelor! Domnule Boc, vă adresez o cerere in numele dascălilor, a părinţilor şi a elevilor nemulţumiţi de activitatea dezastruoasă a „ministrului accident” Mihail Hărdău. Aveţi datoria morală să fiţi primul care cere CNSAS date despre relaţia domnului Hărdău cu fosta securitate. Aveţi datoria morală ca in momentul in care colaborarea se va dovedi reală, să retrageţi sprijinul politic acestui ministru care a distrus credibilitatea sistemului de invăţămant şi să-l daţi afară din partid, aşa cum, cu foarte multă gravitate, aţi promis că veţi face cu toţi colaboratorii securităţii.
Acest ministru este contestat de sindicate, de părinţi, de elevi, de opoziţie, de partenerii de coaliţie şi chiar de colegi de partid. Acum suntem pe cale să aflăm că dl. Hărdău a colaborat cu fosta Securitate. Sunteţi singurul, domnule Boc, care il mai ţineţi in braţe pe groparul invăţămantului romanesc.
Consider că este inacceptabil ca in primul an şcolar pe care il vom parcurge in calitate de membrii UE, destinele educaţiei romaneşti să fie conduse de un ”ministru accident” asupra căruia planează bănuiala că a fost colaborator al Securităţii. Viitorul ţării trebuie educat in alt spirit, democratic, deschis, nu in mentalitatea turnătorilor şi a colaboratorilor.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării incalcă angajamentele semnate cu sindicatele
Ministerul Educaţiei şi Cercetării a ajuns să aibă nevoie de apelul disperat al unui copil pentru a asigura facilităţile de transport pentru elevii din mediul rural pe care le-a promis.
16 august 2006

O astfel de atitudine dovedeşte faptul că Ministerul Educaţiei şi Cercetării nu are nici cea mai mică urmă de respect pentru angajamentele semnate cu sindicatele, in 28 noiembrie 2005. Atunci se angaja, printre altele, să imbunătăţească starea precară a infrastructurii din invăţămant, cu deosebire a celei din mediul rural care nu asigura condiţii optime pentru un invăţămant de calitate. Eficientizarea reţelei şcolare cu facilităţi de transport pentru elevi in mediul rural defavorizaţi este unul dintre programele promise atunci de MEdC.
Dacă facem o evaluare a realizărilor celor din minister pană la data actuală, ajungem la concluzia tristă că prevederile acordului au rămas doar la stadiul de vorbe. Acel acord a rămas o acţiune strict electorală, care este susţinută periodic de cate un exerciţiu de imagine deplorabil, aşa cum este promisiunea acordării unui microbuz – şcoala care să transporte elevii din satele izolate pană la şcoala din centrul comunei, unui elev de numai 12 ani din satul bistriţean Zoreni. Am ajuns să fie nevoie de un strigăt de ajutor al unui copil pentru a sensibiliza autorităţile?!
In realitate, guvernarea portocalie a distrus unul dintre cele mai importante domenii – educaţia. „Ministrul accident” (Hărdău) nu a promovat decat minciuni. Toate angajamentele luate in faţa sindicatelor din invăţămant au fost incălcate, iar toate promisiunile electorale ale Alianţei nu au provocat decat speranţe deşarte.
Pentru toate acestea cineva trebuie să răspundă şi acela nu sunteţi decat dumneavoastră domnule Hărdău. Nu ne mai amăgiţi copiii şi purtaţi-vă ca un om responsabil! Demisionaţi!
Este incă timp ca anul şcolar să fie pregătit de o nouă conducere la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Schimbarea ar fi mai mult decat necesară şi ar reprezenta un prim pas in incercarea de a da invăţămantului romanesc locul extrem de important pe care acesta il merită.

Ministrul „accident” fuge de demisie şi declanşează cruciade cu fumigene impotriva profesorilor
Scrisoare deschisă adresată ministrului Educaţiei Mihail Hardău
4 august 2006

Sancţionarea celor 94 de profesori care au supraevaluat lucrările de la examenul de bacalaureat nu reprezintă „un prim semnal de alarmă că incepe un proces de moralizare in invăţămant”, aşa cum aţi declarat pompos domnule Hărdău. Dimpotrivă, este o ultimă dovadă că sunteţi groparul invăţămantului romanesc, că nu aveţi nici onoare, nici responsabilitate şi nici curaj. Vă agăţaţi cu disperare de un fotoliul de ministru in care şi portarul de la sediul PD ştie că nu vă veţi mai afla incepand din această toamnă.
Haosul din anul şcolar 2005 – 2006 vi se datorează exclusiv. Pentru a salva aparenţele şi a vinde o realitate mincinoasă – aceea că vinovaţii sunt alţii – aţi simulat o ieşire războinică, dar aţi sfarşit prin a ne demostra doar laşitatea dvs. Domnule Hărdău, vanătoarea impotriva profesorilor nu vă poate ascunde disperarea de a vă salva postul şi nici nu poate anula certitudinea că demisia dvs este singura soluţie pentru salvarea noului an şcolar.
Toată situaţia creată in jurul Testelor Naţionale, a examenului de bacalaureat, de titularizare şi de rezidentiat de anul acesta nu a făcut decat să confirme incompetenţa de care aţi dat dovada in timpul mandatului. De aceea, Partidul Social Democrat consideră că sancţionarea profesorilor reprezintă o simplă fumigenă şi o fugă de responsabilităţi inacceptabilă pentru un ministru al unei ţări care peste 6 luni va fi membră a Uniunii Europene.
Examenele naţionale trebuie racordate la standardele şi criteriile Uniunii Europene. Dar pentru aceasta avem nevoie de un ministru al Educaţiei cu vocaţie europeană, nu de un mic activist de partid cu atitudini false de despot. In pragul intrării in Uniunea Europeană, Romania are nevoie de un ministru al Educaţiei profesionist, responsabil, cu onoare şi mai ales cu viziune.
Nu ne putem permite să incepem noul an şcolar in aceeaşi formulă care in urma ”testelor” s-a dovedit letală pentru sistemul educaţional din Romania!
Vă recomand, domnule Hărdău, să nu vă opriţi. Războiul dvs trebuie să continue, dar in această situaţie, cea mai bună soluţie este retragerea demnă din funcţie pentru a evita forţarea demiterii dvs in disperare de cauză.
Sunteţi o piedică pentru reforma sistemului de invăţămant şi o calamitate pentru generaţiile care vor absolvi in 2007. Faceţi o bucurie copiilor şi părinţilor şi prezentaţi-vă demisia, domnule Hărdău, inainte de inceperea anului şcolar.

Invăţămantul sacrificat in numele intereselor politice liberalo-democrate
27 iunie 2006

Declaraţia premierului Tăriceanu, potrivit căreia „Ministrul Educaţiei s-a angajat să ducă la bun sfarşit programul nostru şi trebuie să-i dăm credit pentru a face acest lucru şi, in aceste condiţii, cred că este corect să fie susţinut pentru a dovedi că este capabil”, reprezintă una dintre cele mai jenante dovezi de inconsistenţă, demagogie, politicianism şi lipsă de principii politice ale unui politician de prim-plan al Romaniei.
După ce l-a criticat public pe ministrul Hărdău, după ce PNL a cerut public prin vocea secretarului său general şi a altor lideri liberali demiterea ministrului Educaţiei, ca urmare a incapacităţii sale de a ”inţelege bugetul” şi de a asigura proiecte finanţabile de 1,1 miliarde euro, a scandalului subiectelor pentru examenul de capacitate, solicitarea adresată de premierul Tăriceanu deputaţilor liberali de a vota impotriva moţiunii simple iniţiate de PSD şi pentru susţinerea ministrului-accident al Educaţiei, dovedeşte compromiterea politică totală a premierului-imoral, Călin Popescu Tăriceanu, in numele obsesiei pentru putere.
Motivaţia acestui gest – păstrarea scaunului de prim-ministru – arată preocuparea Guvernului Tăriceanu exclusiv pentru jocurile de putere şi nu pentru buna administrare a domeniilor de interes major ale guvernării. Se demonstrează, incă o dată, că pentru Educaţie este nevoie de o strategie care să transceadă ciclurile electorale pentru ca problemele din sistemul de invăţămant să nu mai fie un simplu coeficient pentru reglarea algoritmului puterii.
Pentru premierul-imoral, Călin Popescu Tăriceanu şi acoliţii săi nu este deloc important că sute de mii de copii şi de părinţi şi-au piedut increderea in procedurile de examinare, cea mai bună dovadă fiind numărul uriaş de contestaţii la examenul de capacitate – peste 27.000.
PSD face apel la părinţii celor 27.000 de elevi care au depus contestaţii să-i trimită premierului-imoral o scrisoare prin care să-şi expună părerea lor despre examentul de capacitate, despre comportamentul său politic, despre susţinerea jenantă pe care a arătat-o ministrului Educaţiei şi despre starea invăţămantului romanesc.
Şi, in incheiere, un sfat pentru ministrul Hărdău: ”Schimbaţi, domnule ministru, portarul ăla odată, ca să puteţi raporta cu succes terminarea reformei invăţămantului in Romania!”.

Ministrul Hărdău şi Premierul Tăriceanu trebuie să-şi asume răspunderea pentru bătaia de joc la adresa elevilor
19 iunie 2006

Uşurinţa cu care jurnaliştii de la cotidianul ”Adevărul” au intrat in posesia subiectelor la examenul de capacitate este un simbol edificator pentru cele 500 de zile de haos şi bătaie de joc ale guvernării Alianţei DA şi intinare a demnităţii cetăţenilor.
Pentru o asemenea dovadă de indolenţă este insuficientă demisia unui director sau a unui secretar de stat din Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Nici chiar demisia ministrului Hărdău, obligatorie in acest caz, nu poate compensa gravitatea incidentului, in condiţiile in care acest ministru-accident trebuia să-şi prezinte demisia incă de la 1 iunie, cand a expirat termenul de depunere a proiectelor de investiţii in educaţie promise după greva profesorilor de la sfarşitul anului trecut.
Pentru o asemenea bătaie de joc trebuie să-şi asume responsabilitatea intregul Guvern portocaliu, in frunte cu premierul Călin Popescu Tăriceanu. Din acest punct de vedere, PSD consideră că gestul partidului de guvernare PNL de a solicita demisia ministrului Educaţiei este mai degrabă unul ipocrit. El reflectă falimentul unui partid şi al unui prim-ministru care nu au avut onoarea de a-şi da demisia atunci cand au influenţat justiţia şi care nu au avut decenţa de a-l demite pe ministrul Agriculturii după ce a permis infestarea intregii ţări cu virusul gripei aviare.
PSD solicită demisia ministrului Hărdău, dar şi prezentarea de scuze publice de către premierul Tăriceanu pentru bătaia de joc a Guvernului pe care il conduce la adresa milioanelor de elevi şi părinţi care aşteaptă ca examenul de capacitate să fie unul onest, cu şanse egale pentru toţii elevii şi in respectul demnităţii profesorilor, obligaţi să asiste la prăbuşirea credibilităţii sistemului de invăţămant romanesc.

Cafenea Politica pe tema educaţiei, moderata de Andrei Gheorghe
14 iunie 2006

In data de 13 iunie, Secretariatul Executiv pe probleme de tineret şi egalitate de şanse PSD, impreuna cu Fundaţia Friederich Ebert – Reprezentanţa in Romania, a organizat, la Amsterdam Grand Cafe, o Cafenea Politica cu tema: „Reforma reformei reformei: sursa de faliment in educaţie”. Dezbaterea a fost moderata de Andrei Gheorghe, realizator Realitatea TV.
Printre invitaţi s-au numarat preşedintele PSD Mircea Geoana, deputaţi şi senatori PSD, cadre didactice, studenţi, elevi, reprezentanţi ai sindicatelor din invaţamant, reprezentanţi ai societaţii civile şi mass-media.
„Problema invaţamantului nu e o problema doar a clasei politice, ci o problema a intregii societaţi romaneşti. Rezolvarea acestei probleme ar putea reprezenta un teren comun pentru toate forţele politice din Romania. Pentru social-democraţi, problema educaţiei este prioritatea zero. Educaţia trebuie sa primeasca minimum 7,5% din PIB, pentru ca, in caz contrar, tinerii nemulţumiţi de oferta invaţamantului romanesc vor pleca in strainatate, cum de altfel şi fac mulţi deja, iar Romania va ajunge sa aiba mari probleme de identitate culturala, demografica, imbatranire a populaţiei”, a declarat Mircea Geoana, preşedintele PSD.
La randul sau, Secretarul Excutiv pe probleme de tineret şi egalitate de şanse, Ana Birchall, a accentuat ca: „Trebuie sa inţelegem ca in educaţie avem nevoie de o strategie naţionala care sa transceada ciclurile electorale. Educaţia trebuie sa fie o prioritate naţionala şi nu cenuşarea bugetelor de stat. Trebuie sa redam demnitatea profesorilor şi asta inseamna o salarizare corespunzatoare şi nu numai promisiuni mincinoase, aşa cum a facut actuala guvernare. Sa lasam copiii sa respire şi sa nu fie sufocaţi de un curriculum mai mult teoretic decat practic. Copiii nu sunt invaţaţi sa gandeasca, ci numai sa memoreze mecanic. Trebuie sa existe o continuare şi o coerenţa a ceea ce se invaţa, incepand de la gradiniţa şi pana in ultima zi de liceu. Trebuie sa uşuram parinţii de povara cheltuielilor pentru educaţia copiilor lor, inclusiv prin reduceri fiscale la impozitul pe venit a acestor cheltuieli”
Dezbaterile din cadrul Cafenelei Politice vor continua pe teme prioritare ale societaţii romaneşti.

CONFERINŢĂ DE PRESĂ SUSŢINUTĂ DE ANA BIRCHALL, SECRETAR EXECUTIV PSD ŞI DE ANGEL TĂLVĂR, SENATOR PSD
02 iunie 2006

Ana Birchall: In primul rAnd, bună ziua. Vă mulţumim frumos că aţi venit la această conferinţă de presă.
Tema conferinţei de astăzi este educaţia şi alături de mine este şi colegul meu, domnul senator Angel TIlvăr, care o să intervină imediat.
RomAnia reală nu se vede de la Palatul Victoria.
In RomAnia cetăţenilor este haos, este sărăcie, este criză, este incompetenţă.
La Palatul Victoria sunt fotolii confortabile şi performanţa In a sta lipit de scaun.
RomAnia cetăţenilor este o RomAnie In care politicienii promit In alegeri şi nu se ţin de cuvAnt, o RomAnie In care guvernanţii Işi iau angajamente şi nu le respectă, In care miniştrii mint şi nu păţesc nimic.
O RomAnie In care actuala guvernare produce faliment după faliment. După falimentul Codului Fiscal şi al Sănătăţii, a urmat falimentul Educaţiei.
După cum ştiţi, ieri a expirat termenul la care Ministerul Educaţiei trebuia să vină cu proiectele In valoare de 1,1 miliarde de euro pentru InvăţămAnt promise In timpul grevei profesorilor din noiembrie anul trecut.
Doresc să mă adresez, prin intermediul dvs., Ministrului Educaţiei.
Şi voi Incepe cu o Intrebare: Dumneavoastră aveţi onoare, domnule Hărdău? Se pare că nu. Sunteţi ministru ajuns accidental la cArma educaţiei şi funcţionaţi după principiul hopa mitică, ba demisionează, ba se ridică. Şi, din păcate, InvăţămAntul romAnesc a devenit Intre democraţi şi liberali, pe care Ii interesează doar păstrarea algoritmului guvernamental.
Domnul ministru Hărdău este, In acest caz, doar o simplă statistică pentru Partidul Democrat, iar preşedintele Emil Boc nu l-a lăsat să demisioneze, nu pentru că ar fi un ministru performant, ci pentru că ar pierde numărul de miniştri, de care PD, ca şi PNL, de altfel, ţin cu dinţii.
Ministrul Hărdău este principalul repetent al Educaţiei romAneşti.
Şi vă Intreb: Dumneavoastră cărei RomAnii Ii aparţineţi, domnule Hărdău? A celei văzută de la Palatul Victoria sau a RomAniei cetăţenilor?
Faceţi parte dintr-o guvernare care a divorţat definitiv de agenda reală a oamenilor; de aceea, ştiu că nu-mi veţi răspunde.
Dar voi răspunde eu, In locul dvs., dle Hărdău. Reprezentaţi o guvernare a minciunii, o guvernare a incompetenţei, o guvernare a crizelor, o guvernare In care bătălia pentru ciolan şi dragostea faţă de fotoliul de ministru sau pentru fotoliul de prim-ministru este mai mare decAt angajamentele luate In faţa oamenilor.
Nu ne este permis accesul pe “drumurile”Europei, domnule ministru Hărdău şi domnule prim-ministru Tăriceanu, cu o Educaţie “desculţă”.
Termenul promis de Intreg Guvernul RomAniei, pentru prezentarea proiectelor pentru InvăţămAnt, a expirat şi Ministerul Educaţiei nu a prezentat nici măcar 10% din proiectele promise. De fapt, nu a prezentat public nici un proiect. Tot ceea ce se face acum in InvăţămAnt este o continuare a proiectelor Incepute de PSD.
Este inadmisibil ca dl. Ministru Hărdău, Intr-un recent interviu, să se laude că, totuşi, realizarea a 9% din angajamentul cu sindicatele este o reuşită, după 2 ani de guvernare.
Inseamnă că pAnă la sfArşitul mandatului, actuala guvernare portocalie se poate mAndri că va realiza pentru educaţie 18% din promisiuni. Intr-adevăr, educaţia este tratată cu seriozitate de actuala guvernare, dacă In 4 ani va realiza 18% din promisiuni.
Ce fel de exemplu poate oferi elevilor şi studenţilor din Intreaga ţară, un ministru care face promisiuni pe care apoi uită cu desăvArşire să le respecte?
Guvernul Tăriceanu a promis profesorilor proiecte fictive, realizate cu fonduri imaginare şi cu o eficienţă egală cu zero.
Toata echipa de negociatori, In frunte cu Traian Băsescu şi Călin Popescu Tăriceanu, a minţit atunci cAnd a promis proiecte In valoare de 1,1 miliarde euro.
De aceea, astăzi, d-le Hărdău aveţi două opţiuni: fie veniţi, In cursul zilei, In faţa opiniei publice şi prezentaţi public proiectele pentru toată suma 1,1 miliarde euro, fie veniţi, In cursul zilei, In faţa opiniei publice şi ne spuneţi cu bărbăţie că nu aţi respectat promisiunile şi că vă depuneţi demisia pe care spuneţi că aţi scris-o de o lună şi jumătate.
Din păcate, avem, In anul 2006, o RomAnie a miniştrilor care vor şi nu pot şi o RomAnie a miniştrilor care pot şi nu vor. Dvs., d-le Hărdău, faceţi parte din a treia categorie, a celor care nici nu vor şi nici nu pot.
Domnule Hărdău, predecesorul dvs. nu a fost mai competent, dar a avut onoare. Şi-a prezentat demisia In momentul In care a fost evident că nu-şi respectă promisiunile.
Urmaţi-i exemplul, domnule Hărdău şi prezentaţi-vă demisia!
Nu este nici o onoare In a vă ascunde tocmai după fusta d-lui Boc. Nu domnul Boc trebuie să vă dea voie să demisionaţi, ci conştiinţa şi responsabilitatea faţă de milioanele de elevi, studenţi şi profesori, cărora le-aţi Inşelat aşteptările.
Alăturaţi-vă lui Emil Boc, la Cluj, şi lăsaţi Ministerul Educaţiei pe mAini mai pricepute.
Aţi face un imens cadou tuturor copiilor care vor o şcoală mai bună şi tuturor cadrelor didactice şi părinţilor care s-au săturat de harababura pe care aţi instaurat-o In sistemul de InvăţămAnt.
Trebuie sa redăm demnitatea profesorilor, să lăsăm copii să respire şi să nu fie sufocaţi de un curriculum mai mult teoretic, decAt practic. Trebuie să uşurăm părinţii de povara cheltuielilor pentru educaţia copiilor lor. Trebuie să Inţelegeţi, domnule Hărdău, că investiţia In copii trebuie să fie o investiţie strategică a statului nostru, iar educaţia trebuie să fie motor de creştere economică, nu sursa de sărăcie pentru generaţiile viitoare.
Indiferent ce veţi face, eu mă voi prezenta astăzi, după această conferinţă de presă, la Ministerul Educaţiei şi voi depune un protest public, Insoţit de solicitarea demisiei pentru nerespectarea promisiunilor făcute profesorilor In urma grevei din noiembrie anul trecut.
Şi vă dăruiesc, domnule ministru, acest Hopa Mitică care, din păcate, exprimă comportamentul dvs. faţă de educaţie ba demisionează, ba se ridică! Am Inţeles că registratura Ministerului Educaţiei nu funcţionează, funcţionează cu program extrem de redus astăzi. Mi se pare inacceptabil ca o instituţie de prim rang, cum este Ministerul Educaţiei, să aibă un serviciu cu program redus. Tocmai de aceea o să vă las acest cadou la poartă şi sper ca, Impreună cu protestul, să ajungeţi In posesia lor.
Vă mulţumesc frumos.
Angel TIlvăr: Sărut mAna, bună ziua. Vă mulţumesc şi eu pentru că aţi venit. Eu aş vrea, după cele spuse de colega mea, Ana Birchall, să abordăm Impreună trei teme, şi anume tema grevei care se prefigurează, In condiţiile In care ministerul şi Guvernul nu dau semne clare că ar dori să dezamorseze acest conflict de muncă. De asemenea, aş Incerca să aduc In faţa dumneavoastră cAteva lucruri care ţin fie de efectele unei eventuale greve, fie de cauzele care au generat actuala situaţie din InvăţămAnt, situaţie cu care noi nu putem fi de acord.
De aceea, vis-a-vis de grevă, cred că e bine să ne amintim că tot In timpul actualei guvernări am asistat la o formă de protest ieşită din comun ca amploare, anul trecut, formă de protest care nu numai că a impresionat opinia publică, dar a ridicat mari semne de Intrebare, atAt vis-a-vis de competenţa actualilor guvernanţi, cAt şi de lipsa unei perspective clare, argumentate de programe, de proiecte, de voinţa politică pe care actuala guvernare o are. Este inutil să o spun, dar Incerc să argumentez ceea ce am spus, ca om de şcoală, care şi-a desfăşurat activitatea In InvăţămAnt o perioadă destul de lungă de timp ca să Ii permită să aibă un punct de vedere, aş vrea să vă spun că greva care a fost In InvăţămAnt a avut efecte extrem de neplăcute. Principalul efect cred că a fost perturbarea anului şcolar. E greu de crezut că recuperările care s-au făcut s-au ridicat, din punct de vedere al calităţii, la nivelul la care ar fi fost dacă fi fost făcute la timpul lor. Din acest punct de vedere, afirmaţia pe care domnul ministru a făcut-o vis-a-vis de scăderea calităţii desfăşurării actului didactic de către profesori este o afirmaţie insultătoare. Este o afirmaţie care, ca şi In alte dăţi, face ca responsabilitatea propriei ineficienţe şi incompetenţe să fie transferată de la propria persoană, la propriul minister, la adresa cadrelor didactice. Noi nu putem fi de acord cu acest lucru, aşa cum nu putem fi de acord nici că In probleme care ţin de relaţia Intre profesor şi student In mediul universitar tot ministrul Educaţiei şi Cercetării să spună că ştie despre cArdăşiile care există Intre studenţi şi profesori. Eu cred că dAnsul are rolul nu numai de a constata, ci şi de a face ceva, de a se implica In aceste fenomene, dacă dAnsul consideră că au un caracter care să perturbe educaţia In RomAnia.
De asemenea, am putut constata, ca urmare a grevei care a fost, şi nu am vrea să ajungem In situaţia să se blocheze anul şcolar, dar credem că copiii şi părinţii lor nu trebuie să ajungă să fie victime colaterale ale luptei pentru putere din interiorul palatului Victoria. Este foarte important pentru noi acest lucru, pentru că atAt modul In care ministrul s-a poziţionat faţă de guvernul din care face parte, cAt şi felul In care primul ministru a reacţionat la multe din afirmaţiile domnului ministru Hărdău mă fac să cred că, de fapt, sunt jocuri de putere, sunt jocuri care afectează actul managerial şi afectează felul In care Işi Indeplinesc obligaţiile pe care le au In cadrul Guvernului. Cred că unul din motivele pentru care am asistat la o perturbare gravă a procesului de InvăţămAnt din RomAnia a fost reprezentat şi de politizarea excesivă a sistemului. Un număr foarte mare de directori de scoli au fost schimbaţi, cu argumente care ţin mai curAnd de zona politică decAt de zona competenţei sau a pregătirii manageriale. Este un lucru care a căpătat un caracter de fenomen de masă In actuala guvernare. Este un lucru care Işi face efectele In circumscripţia din care vin. Au fost chiar afirmaţii ale inspectorului general, care a spus că una din cauzele pentru care sistemul de InvăţămAnt IntAmpină probleme este politizarea excesivă. Dacă aceste recunoaşteri vin chiar din partea membrilor sistemului, cred că ele merită analizate.
Totodată, vreau să spun că această politizare mai are un efect, efect pe care noi vrem să Il evităm cu orice preţ, şi anume: asistăm la un fenomen prin care In sistemul de InvăţămAnt nu vin tineri absolvenţi. Am cAteva date statistice din circumscripţia mea, de exemplu. Din toţi profesorii care sunt In judeţul Vrancea, doar 1267 aveau sub 35 de ani, 827 au Intre 50 şi 54 de ani, 607 Intre 55 şi 59, 34 peste 65 de ani. Este greu de crezut că oameni care vor să Işi facă un proiect de carieră pot veni Intr-un sistem puternic politizat, pentru că fiecare om doreşte să Işi organizeze cariera pe nişte baze care să nu ţină de arbitrariul politic sau de interese politice.
Totodată, vreau Incă de acum să spun că politizarea excesivă a sistemului s-ar putea să aibă efecte nedorite şi In ceea ce priveşte examenele de titularizare care vor avea loc In InvăţămAnt. Deja am semnale clare de la cadre didactice că se Indoiesc de corectitudinea acestor examene şi, la timpul potrivit, noi ne rezervăm dreptul de a comunica, prin intermediul dumneavoastră, punctele noastre de vedere vis-a-vis de acest lucru.
Un alt element care a afectat a fost blocarea descentralizării făcute de guvernul PSD. Cele 8 judeţe pilot In care s-a Incercat descentralizarea au rămas In continuare la stadiul de proiecte pilot. Ele nu şi-au produs efectele benefice pe care le aşteptam. Speram să se ţină seama de tot ce s-a făcut bun şi să fie Insuşite o serie de lucruri care să ducă la Imbunătăţirea sistemului de InvăţămAnt.
Ca ultim lucru pe care doresc să Il aduc In atenţia domniilor voastre este o temă care pe noi ne preocupă la Partidul Social Democrat şi anume tema violenţei In scoli, violenţă care a crescut ca intensitate. Totodată, asistăm la o multiplicare a cazurilor de violenţă care ne fac să credem că şi violenţa In şcoli poate fi un efect secundar al stricării echilibrului unui sistem peste limite suportabile. Vreau să vă spun că este greu de crezut că In scoli In care se fac recuperările orelor sAmbăta şi duminica, unde nu avem un program foarte clar, foarte ordonat, avem aceeaşi disciplină, aşa cum ar trebui să se IntAmple In zilele obişnuite de şcoală. De aceea, noi facem un apel la Guvern, la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, să se aşeze la masa tratativelor, să discute cu sindicatele, să Işi respecte promisiunile. Aşteptăm termene – aici fac referire la declaraţia unui membru al cabinetului care spunea ieri că evită să dea un termen, de teamă să nu fie pus iar In situaţia să Il Incalce. Este o formă de neseriozitate pe care noi o sancţionăm şi pe care o semnalăm, o formă de neseriozitate care In nici un caz nu pune Intr-o lumină favorabilă demersurile Guvernului In planul educaţiei. Totodată, vreau să spun că acest fenomen nu s-a bucurat de atenţia domnului ministru Hărdău, şi aici am In vedere atAt afirmaţiile pe care le-a făcut vis-a-vis de aşa-zisa vină pe care o au mijloacele de comunicare In masa, supraexpunAnd, In opinia dansului, aceste cazuri. Eu cred că avem dreptul la informaţii care vizează copiii şi viitorul ţării. Domnia sa găseşte Intotdeauna vina oriunde In altă parte decAt In interiorul propriului minister sau In interiorul propriei sale activităţi. De aceea, eu mi-am permis să aduc şi să vă spun cAteva lucruri despre un răspuns pe care l-am primit la Senatul RomAniei, ca urmare a unei declaraţii politice pe care eu o făceam şi In care ceream Guvernului şi ministerului să se implice mai mult In rezolvarea sau In tratarea acestui fenomen, care este de maximă importanţă şi intensitate In ţara noastră. Răspunsul pe care l-am primit de la domnul ministru este unul, după părerea mea, bizar. DAnsul, nici mai mult, nici mai puţin, consideră că vinovaţi pentru violenţa In şcoli sunt membrii Parlamentului şi am să Imi permit, cu voia dumneavoastră, să citesc cAteva fragmente din acest răspuns.
„Subliniez şi faptul că dintr-o minimă decenţă nu voi enumera nici cazurile de violenţă din cadrul Senatului prezentate de către mass-media, vizualizate de către elevi şi familiile lor. Nu voi aminti nici numeroasele situaţii cAnd, convocaţi fiind la Senat, ministrul Educaţiei sau Secretarii de Stat au aşteptat Indelungată vreme după ora planificată spre a răspunde interpelărilor sau, şi mai grav, au fost amAnaţi pentru o dată ulterioară pentru că senatorii obosiseră Intre timp. Consider că şi timpul nostru este la fel de preţios, cu atAt mai mult cu cAt noi muncim şi vinerea şi sAmbăta.”Tot domnul ministru spune că nu poate să nu remarce „lipsa de interes pentru construcţia de şcoli, fapt ce ar permite funcţionarea In mediul urban nu In doua – trei schimburi, ci Intr-unul corelat cu reale activităţi educative sub supraveghere.”DAnsul subliniază că „mai multă decenţă financiară In Senat ar fi permis plata salariilor pentru necesarii pedagogi şi psihologi In fiecare şcoală, aşa cum se IntAmplă In ţările civilizate In care, din prea multă grijă a aleşilor, emigrează floarea tineretului.â€?
Deci, după cum vedeţi, toate aceste lucruri exprimă felul In care domnia să se poziţionează faţă de instituţiile statului. De altfel, dAnsul nu este un vizitator frecvent la lucrările comisiilor de specialitate sau In plenul Senatului. Ne-am bucura dacă dAnsul ar veni mai des şi, totodată cred că este o formă de abordare cel puţin nocivă să cauţi vina In alte părţi sau să blamezi instituţii ale statului pentru propria-ţi neputinţă. Eu o să mă opresc aici şi vă mulţumesc foarte mult pentru atenţie.
Ne bucurăm că aţi onorat invitaţia noastră.

Ascultaţi-i pe profesori şi părinţi: prezentaţi-vă demisia domnule ministru Hardău
23 mai 2006

După un an şi jumătate de guvernare, afirmaţiile şi promisiunile făcute in campania electorală de către Alianţa PNL-PD sub sloganul „educaţia prioritate naţională”, s-au dovedit numai minciuni.
Este momentul să facem un bilanţ: nu aţi alocat educaţiei 6% din PIB. Dublarea salariilor profesorilor s-a dovedit o iluzie. Calitatea invăţămantului a scăzut permanent. Violenţa in şcoli a devenit un fapt cotidian. Infrastructura invăţămantului nu s-a imbunătăţit cu nimic, dimpotrivă. Iar miliardul promis public in noiembrie 2005 in faţa valului de proteste ale profesorilor şi părinţilor s-a dovedit o minciună cu care doar aţi incercat să scăpaţi de răspunsurile pe care aceştia vi le cereau.
PSD susţine solicitările Federaţiei Sindicatelor din invăţămant „Spiru Haret” şi consideră că opinia care rezultă din scrisorile părinţilor privind demisia dvs. este absolut justificată.
Ascultaţi profesorii şi părinţii şi daţi-vă cat mai urgent demisia.

Tăriceanu şi Hărdău – groparii invăţămantului romanesc
16 mai 2006

Constatăm că invăţămantul romanesc, in loc să fie un motor de creştere şi de dezvoltare a Romaniei, este o minge de ping-pong intre interesele politice ale celor aflaţi la guvernare.
Sub mandatul ministrului-accident Mihail Hărdău, Educaţia a devenit, din păcate, al treilea mare faliment al fostei Alianţe D.A., după Falimentul Fiscal şi Falimentul Sănătăţii.
Actuala guvernare a minţit romanii cel putin de 2 ori: prima dată, in campania electorală cand a promis alocarea pentru educaţie a 6 % din PIB, a doua oară in noiembrie 2005, cand a promis 1,1 miliarde euro pentru finanţarea proiectelor in invăţămant.
Zilele acestea asistăm la un circ ieftin intre premierul Călin Popescu Tăriceanu şi ministrul Educaţiei, Mihail Hărdău, pe tema proiectelor pentru invăţămant. Ori Tăriceanu continuă să mintă cand spune că a dat bani pentru educaţie, sau Hărdău minte cand declară că „in ultimele patru luni, nu a primit nici un ban pentru invăţămant” şi „din cauza lipsei de fonduri nu a reuşit să continue reforma”.
Aceasta ceartă permanentă intre premierul Tăriceanu şi ministrul accident Hărdău nu asigură şi nici nu avansează finanţarea proiectelor atat de necesare dezvoltării şi modernizării invăţămantului romanesc.
Singura soluţie pentru deblocarea finanţării invăţămantului este un ministru mai bun, care să se bată pentru banii promişi educaţiei.
PSD solicită demiterea in regim de urgenţă a ministrul Mihail Hărdău, desemnarea rapidă a unui inlocuitor şi respectarea programului de finanţări de 1,1 miliarde euro promise profesorilor in noiembrie 2005.

Ministrul – accident, Mihail Hardau este accidentat de propriul partid şi are obligaţia politica sa-şi prezinte demisia
27 aprilie 2006

Sub mandatul ministrului-accident Mihail Hardau, Educaţia a devenit al treilea mare faliment al fostei Alianţe D.A., dupa Falimentul Fiscal şi Falimentul Sanataţii.
Falimentul Educaţiei a fost provocat de mai multe eşecuri pe linie ale actualului ministru:
1. Promisiunea mincinoasa a miliardului de euro pentru proiecte in sistemul de invaţamant. Acordul semnat de Guvern cu Sindicatele din invaţamant nu va fi respectat. Pana la 1 iunie 2006, Ministerul Educaţiei şi Cercetarii trebuie sa prezinte proiecte şi programe de 1,1 miliarde euro. A mai ramas o luna pana la acest termen şi tot ce a reuşit Ministerul Educaţiei şi Cercetarii este un proiect de 4 milioane de euro (mai puţin de 1% din suma promisa).
2. Explozia violenţei in şcoli nu a fost combatuta prin nici un program important al Ministerului Educaţiei. In schimb, ministrul-accident Mihail Hardau acuza presa pentru instigare la violenţa in şcoli („Avem semnale clare ca violenţa din şcoli s-a intensificat din cauza unei mediatizari excesive a faptelor de violenţa şi ca elevii au avut la dispoziţie o multitudine de idei pentru astfel de incercari, care sa-i transforme in VIP-uri” – comunicat de presa al Ministerului Educaţiei publicat in cotidianul Adevarul in data de 18 aprilie).
3. Programele sociale ale ministerului Educaţiei au lipsit de asemenea cu desavarşire. In contextul catastrofelor provocate de inundaţii, ministrul-accident Mihai Hardau nu s-a interesat nici o clipa de soarta sutelor de copii din zonele sinistrate care nu au putut sa mai mearga la şcoala. PSD va lansa vineri, in judeţul Dolj, prima etapa a programului „Cartea apa nu se face – Burse de solidaritate pentru elevii din zonele sinistrate”.
4. Pierderea sprijinului politic, inclusiv al propriului partid, deputaţii PD votand impotriva unei ordonanţe de urgenţa iniţiata de Ministerul Educaţiei, reprezinta ultima dovada a faptului ca Mihai Hardau a ajuns in funcţia de ministru al Educaţiei printr-un accident provocat de preşedintele temporar al PD, Emil Boc.
Toate aceste neimpliniri reclama plecarea din funcţie a ministrului-accident Mihail Hardau. Neonorarea mandatului şi pierderea sprijinului politic sunt motivele principale pentru care orice ministru, din orice colţ al lumii işi prezinta imediat demisia.
Aveţi decenţa, domnule ministru şi prezentaţi-va demisia ! Va indemn sa dovediţi curajul de a va recunoaşte eşecul şi inteligenţa de a ieşi pe uşa atunci cand va este aratata de proprii colegi de partid.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.